לונדון, היום שאחרי: משטרת לונדון דיווחה כי נהרגו לפחות 50 איש

(עדכון) בריטניה פתחה במצוד מודיעיני אחר מבצעי הפיגועים; ראש ממשלת אוטרליה דיווח מוקדם יותר כי ישנם לפחות 52 הרוגים; הרכבת התחתית שבה לפעולה חלקית

בריטניה החלה בחקירתה את אירועי אתמול בבירתה לונדון, כששירותי הביטחון הבריטיים פתחו במצוד מודיעיני אחר מבצעי הפיגועים. מפקד משטרת לונדון מסר בעידכון לעיתונות כי בפיגועים נהרגו לפחות 50 איש וכי ישנם כ-700 פצועים.

אתמול לקח ארגון הקורא לעצמו "אל קעידה אירופה" אחריות על שלושת הפגיועים ברכבות התחתיות והפיגוע באוטובוס.

אולם, הערכות בעיתוני בריטניה, כמו גם באתרי האינטרנט של רשתות הטלוויזיה המובילות, גורסות, בצטטן את ראש ממשלת אוסטרליה, ג'ון האוורד, כי מניין הקורבנות באירועים הקשים אתמול כבר עלה ל-52 איש. כמו כן דווח כי 45 מהפצועים הינם במצב קשה, בעקבות סדרת הפיגועים.

שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, אמר כי הפיגועים נושאים חותם של ארגונים הקשורים לארגון אל קעידה. סטרו אמר בפגישת ה-G8, שהחלה אתמול בסקוטלנד, כי לרשויות בבריטניה לא היו אתרעות מוקדמות על הפיגועים.

מרבית קווי הרכבת התחתית בלונדון שבים היום (ו') לשימוש, פרט לקווים אשר נפגעו אתמול ישירות מהפיגועים שפגעו בשעה 09:20 (שעון לונדון) ברכבות תחתיות ובאוטובוסים. המדובר ב-7 קווי רכבת תחתית מתוך 12 קווים במרכזה של לונדון. גם מערכת האוטובוסים החלה לשוב לסידרה כשמרבית הכבישים במרכזה של הבירה הבריטית נפתחו הבוקר לתנועה.

הסקוטלנד יארד מסר כי 7 אנשים נהרגו בפיצוץ ברכבת התחתית ברחוב ליברפול, 21 איש איבדו את חייהם בפיצוץ הרכבת התחתית בקינג'ס קרוס, ו-7 איש איבדו את חייהם בפיצוץ באג'דוור. כמו כן דווח מהמשטרה הבריטית כי שני אנשים נהרגו בפיצוץ באוטובוס הדו קומתי באפר ווברן פלייס.

למרות ההלם הרב מהפיגועים והירידות החדות בבורסות האירופיות אתמול לאחר הפיגועים בלונדון, יום המסחר בעולם הצביע על כך שהמשקיעים התגברו אתמול על החששות וההשפעות הכלכליות של הפיגועים בשוקי ההון היו מדודות, תוך שהערכות הכלכלנים גורסות כי לאירוע תהיה השפעה מוגבלת על הכלכלה הבריטית כמו גם על הכלכלה העולמית.

הדגלים בארמון המלכה הבריטית, ארמון בקינגהאם, הורדו לחצי התורן והודעות התנחומים החלו לזרום מכל רחבי העולם. אמש התקשר ראש הממשלה שרון לשגריר ישראל והביע את תנחומיו לעם הבריטי.

בעקבות הפיגועים בלונדון הועלתה עוד אתמול הכוננות במדינות אירופה כמו גם בארצות הברית.

רגעי הטרור בלונדון, דקה אחר דקה