וול סטריט ננעלה בעליות: נובה נסקה 28%; אמדוקס טיפסה 1.8%

[ לפורטל הפיננסי ][ לפורום וול סטריט ] טי.טי.איי טיפסה 17.9% * צ'ק פוינט עלתה 3.6% * ארוטק הוסיפה 2.8% * אם.סיסטמס התחזקה ב-2.7%

וול סטריט ננעלה בעליות שערים. המסחר שאופיין מתחילתו במגמה חיובית על רקע בירידות החדות שנרשמו במחירי הנפט נתמך גם בהערכות חיוביות לגבי התוצאות הרבעוניות של החברות המובילות בפתחה של עונות הדו"חות.

מדד הנאסד"ק עלה 1.02% לרמה של 2,135 נקודות * מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.68% לרמה של 10,519 נקודות.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו בארה"ב

מחיר חוזה הנפט למסירה בחודש אוגוסט שטיפס לאחרונה לגבהים של 61.5 דולר לחבית, איבד היום כ-71 סנט לרמה של 58.78 דולר לחבית בבבורסת הסחורות של ניו יורק.

מניות בכותרות

יצרנית המסכים הדקים LG פיליפס (LPL) הודיעה היום כי הרווח הנקי שלה צנח ברבעון השני של השנה ב-40 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל לרמה של 678 מיליון דולר, אך עדיין שיפור מהפסד של 76 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. המניה עלתה 4.9%.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח היום כי בנק ההשקעות גולדמן זאקס (GS) בוחן את אפשרות רכישת בנק המסחר והתעשייה של סין, המוערך ביותר ממיליארד דולר. המניה הוסיפה 1.6%.

ג'נרל אלקטריק עלתה 0.34% על רקע מכירת מערכת קו המוצרים שלה לחברה קנדית תמורת 362 מיליון דולר.

ישראליות מעבר לים

בית ההשקעות RBC פרסם עדכון המלצה לענקית הבילינג, אמדוקס , בעקבות רכישת החברות DST Innovis ו-DST Interactive, מקבוצת DST Systems האמריקנית, בתמורה ל-238 מיליון דולר במזומן. שתי החברות שנרכשו מספקות פתרונות בילינג לטלוויזיה רב-ערוצית. האנליסט מעניק לחברה המלצת 'תשואת מגזר', עם מחיר יעד של 31 דולר למניה, הגבוה בכ-9.3% ממחירה הנוכחי בשוק. אמדוקס הוסיפה 1.8%.

בית ההשקעות אונטרברג מעדכנים את המלצתם לאי.סי.אי טלקום , בעקבות רכישת לורל נטוורקס שהושלמה לאחרונה, תמורת 88 מיליון דולר. האנליסטים מותירים את המלצתם לחברה על 'קנייה', אך מורידים את מחיר היעד ל-10 דולר למניה, הגבוה בכ- 19.2% ממחירה הנוכחי בשוק. בנוסף, הם מעדכנים כלפי מטה את תחזיתם לתוצאות 2005, וכעת צופים הכנסות של 619 מיליון דולר, לעומת 625 מיליון דולר בהערכה הקודמת, ורווח למניה של 0.29 דולר, לעומת 0.34 דולר. המניה השילה 0.1%.

נובה זינקה 28%. החברה הודיעה היום כי קיבלה הזמנה מלקוח מפתח בארה"ב למגוון מוצרי החברה. היקף ההזמנה לא נמסר בהודעת החברה. כמו כן הודיעה החברה היום כי היא צופה שהכנסותיה ברבעון השני של השנה יצמחו בשיעור של 60% לעומת הרבעון הקודם וימשיך בכך את השיפור בתוצאות החברה. המניה מזנקת 33.3% במסחר המוקדם בוול סטריט. עוד צופה החברה כי המשך השיפור בתוצאות העיסקיות יימשך גם במחצית השניה של השנה. את השיפור בהכנסות מייחסים בחברה לגידול במכירות באסיה בכלל, וביפאן בעיקר וכן בהשקת מערכת ה-NovaScan 3090.

רדוויז'ן ירדה 6.5%. החברה הודיעה היום כי חברת NET-2COM בחרה להשתמש בפלטפורמת הפיתוח SIP שהיא מייצרת לפיתוח מערכות.

אזהרת הרווח שפרסמה ביום שישי האחרון חברת גיוון אימג'יניג , תגרור לטענת כלכלני אי.בי.אי הורדת תחזיות לשנה הקרובה הן בשורה עליונה והן בשורה התחתונה. באי בי.אי מעריכים כי גיוון תרשום בשנה הקרובה הכנסות של 84-95 מיליון דולר וזאת לעומת ההנחיה המוקדמת של החברה שעמדה בטווח של 95-105 מיליון דולר. בבית ההשקעות חזרו על המלצת ה'ניטראלי' כשהם חותכים את מחיר היעד מרמה של 32 דולר למניה לרמה של 21 דולר למניה, הנמוך באחוז ממחירה בסוף השבוע האחרון. המניה טיפסה 1.1%.

בית ההשקעות מריל לינץ' הותיר המלצתו למניות החברה על 'ניטראלי' למרות הנסיגה במחיר המניה בעקבות אזהרת הרווח.

טי.טי.איי זינקה 17.9%. החברה פירסמה היום תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2005 המצביעות על שיפור משמעותי בעסקי החברה. החברה צופה כי הכנסותיה ברבעון השני יסתכמו בכ-10 מיליון דולר, המשקפות גידול של כ-10% לעומת הרבעון הקודם. צבר ההזמנות ברבעון השני, הכולל את ההסכמים החדשים שהחברה חתמה עליהם במהלך הרבעון, הגיע ל-14.4 מיליון דולר, לעומת 14 מיליון דולר ברבעון הקודם. ההפסד הנקי ברבעון צפוי להסתכם בכ-2.5 מיליון דולר, או 21 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 4.9 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, ברבעון הקודם.

אמ.סיסיטמס טיפסה 2.7%. החברה הודיעה כי LEVONO משתמשת במוצר ה"דיסק און צ'יפ" בשלושת דגמי הטלפון שהיא מייצרת. כונן הזיכרון תומך בקבצי מוסיקה, תמונות ברזולוציה של עד 2 מגה פיקסל ומשחקי תלת מימד. הנהלת החברה מסרה כי התקנה זו מהווה דוגמ למומנטום המתפתח אותו חווה החברה בשוק הענק של טלפונים בעלי יכולות מולטימדיה בסין.

קריקס השילה 2.2% החברה מתכננת גיוס הון נוסף בהיקף של 5 מיליון מניות. כמו כן הודיעה החברה כי היא תעמיד לחתמי ההנפקה כ-780 אלף אופציות למימוש בתוך 30 יום.

ארוטק עלתה 2.8%. החברה דיווחה היום כי מחלקת הכבאות במחוז לוס אנג'לס בחרה במערכת הסימולטורים ה-ICT של החברה שעברה תאמה אישית לצורכי הכבאים. עוד נמסר כי המערכת שמדמה אתגרים ומצבי חירום מגוונים תותקן בכבאיות של המחוז.

"הפיגוע הרצחני שאירע ביום חמישי האחרון בלונדון עשוי לייצר ביקושים מוגברים לשירותי וידיאו מתקדמים במדינות רבות באירופה", כך מעריכים כלכלני אוסקר גרוס ב"נייר" שהוצאיו היום על חברת נייס . בבית ההשקעות הותירו את המלצת ה'קניה' על כנה, כשהם מעלים את מחיר היעד מרמה של 43 דולר למניה לרמה של 46 דולר למניה, הגבוה בכ-10% ממחיר המניה בפתיחת המסחר. המניה איבדה 0.3%.

עוד בלטו: צ'ק פוינט שעלתה 3.6% טאואר שהוסיפה 3.3% וסביינט שהמשיכה לטפס עם עוד 0.2%.