היה פיגוע? מדד פוטסי 100 בלונדון בשיא של שלוש שנים - כעבור 4 ימים

לא רק בלונדון החיים חזרו למסלולם: גם בבורסות פאריס ובציריך נרשמים שיאים של שלוש שנים

היה פיגוע? מיליונים מתושבי לונדון חזרו הבוקר (ב') לעבודה, כדי להמחיש את אווירת "עסקים כרגיל" בבירת בריטניה, ארבעה ימים אחרי סדרת הפיגועים ברכבת התחתית ובאוטובוס שהרגו לפחות 49 בני אדם ופצעו כמה מאות. במקביל, מצב הרוח בבורסת לונדון היה דווקא חגיגי: מדד פוטס"י-100 רשם הבוקר שיא של שלוש שנים, ביחד עם עוד מדדים אירופיים רבים. ירידת מחירי הנפט נראתה למשקיעים רלבנטית הרבה יותר מאשר הפיגועים שהיו.

מלבד מדד פוטסי 100 בלונדון, גם מדדי CAC-40 בפאריס, ו-SMI בציריך רשמו הבוקר שיאים של שלוש שנים, בעוד מדד דאקס בפרנקפורט ומדד HEX בהלסינקי רשמו שיאים של כשנתיים. כל זאת, בעקבות האווירה החיובית שהיתה ביום שישי בוול סטריט, וההקלה מכך שמחירי הנפט שוב ירדו אל מתחת ל-60 דולר לחבית (ראו ידיעה נפרדת).

האסטרטגים של גולדמן זקס פרסמו היום מודל תיק השקעות חדש, שהעלה את משקל כמה מגזרים מחזוריים והפחית את החשיפה לכמה מניות מגננה, בין היתר על רקע היחלשות האירו והליש"ט, שמסייעת ליצואנים האירופיים. גם הצעתה של חברת המו"לות ההולנדית VNU לרכוש את חברת המידע בתחום שירותי הבריאות בעסקת מזומן ומניות בהיקף 5.8 מיליארד אירו תרמה לאווירה החיובית בשוק.

בלונדון אכן חזרו הבוקר החיים למסלולם. "ה'טיוב' (כינוי לרכבת התחתית של לונדון) על הרגליים והיא פועלת", מסר דובר הרכבת התחתית שמסיעה מידי יום שלושה מיליוני נוסעים. האוטובוסים, שמסיעים מידי יום שישה מיליון בני אדם באזור לונדון, פעלו במתכונת כמעט רגילה.

פאם בראמידג', עובדת ציבור, אמרה שהיא בחרה בכוונה לשבת בקומה השניה של אוטובוס מס' 30 שנוסע במסלול זהה לזה שנסע האוטובוס שבו אירוע הפיגוע ביום חמישי שעבר. לדבריה, היא לא מופתעת מאיתנות רוחם של תושיב לונדון, שבאה לביטוי גם בחגיגות שנערכו אתמול לציון מלאת 60 שנים לתום מלחמת העולם השניה.