סליק מימי האצ"ל, שהכיל 120 ק"ג TNT - התגלה על גג בית בשכונת כרם התימנים בת"א

שוטר: כמות הנפץ מספיקה להרוס את מגדלי עזריאלי; החשיפה - בעקבות צוואת בעל הדירה על "מטמון"

סליק מימי האצ"ל התגלה היום (ב') על גג בית בפינת הרחובות הלל הזקן והארי בשכונת כרם התימנים בתל-אביב.

עשרות ניידות משטרה, כיבוי אש ואמבולנסים הגיעו בשעות הצהריים לזירת האירוע, שהוכרז כאיזור סטרילי, מחשש להתפוצצות חומרי הנפץ. כל הרחובות הסמוכים נסגרו ובכל האיזור הסואן נוצרו שיבושי תנועה קשים, כאשר אפילו הולכי רגל לא הורשו להתקרב לסליק.

עוברים ושבים וכלי רכב לא הורשו לעבור ברדיוס של מספר רחובות ממקום הארוע. דיירים בבתים הסמוכים התבקשו אף הם להתרחק מהמקום.

אחד השוטרים שאיבטחו את האיזור, אמר ל"גלובס" כי "מדובר בכמות חומר נפץ כל כך גדולה שיש ביכולתה להרוס אפילו את מגדלי עזריאלי". בבדיקה נוספת התברר, כי מדובר בכ-120 ק"ג TNT שפונו מן הבית בהדרגה.

כבאי אש, שהוזנקו למקום למקרה שתפרוץ שריפה כתוצאה מהתפוצצות חומרי נפץ, אמרו ל"גלובס" כי בבית התגורר לוחם אצ"ל שהיה אחראי על רכישת והכנת מטעני חבלה באותם ימים.

לטענתם, צוואה שהותיר אחרי מותו גילתה לבני משפחתו, כי בבית טמון מטמון.

הדבר מסביר מדוע בחודש האחרון הגיעו לבית, בו מתגוררת אלמנתו בגפה, ילדיו על מנת לחפש אחר המטמון.

היום, נפתרה התעלומה והמטמון האבוד התגלה: סליק מפואר מתקופת האצ"ל.

מהמשטרה נמסר, כי כמות גדולה מאוד של חומרי נפץ ומאות נפצים מתקופת האצ"ל נתגלו מוסלקים בדירה ברחוב הלל הזקן 2 בתל אביב. לטענת המשטרה, בני משפחה שהגיעו למקום על-מנת לפנות את תכולת הדירה, שהיתה מיועדת להריסה, מצאו במהלך עבודות הפינוי את פריטי החבלה המוסלקים.

הם הזעיקו את חבלני המשטרה, שהחלו לפנות את הפריטים מהדירה, מחשש שתקרוס. לאחר מכן, עמלו החבלנים על ניטרול אמצעי החבלה.

ה"סליקים" (מחסני נשק ותחמושת) נכנסו לשימוש נרחב בתקופה שלפני הקמת המדינה, בעת שלטון המנדט הבריטי, אז בנה ארגון ההגנה כ-20 סליקים בכל רחבי הארץ, כדי לספק נשק להגנת נקודות היישוב השונות.

הסליקים הגדולים והידועים ביותר היו בקיבוץ יגור, במושב נהלל ובעיר גבעתיים. אולם היסטוריונים מעריכים כי כמה מהסליקים האחרים טרם נתגלו עד היום.