לא רק ביקורי משפחות: 29% מהמגזר הערבי נסעו השנה לחו"ל; 65% מהם יצאו לנופש במדינות ערב

11% נסעו למערב אירופה ו-8% לביקור במקומות הקדושים; רוב היוצאים לחו"ל - עירוניים ומשכילים

מרבית הערבים והבדואים בישראל נוסעים לטייל באחת ממדינות ערב.

כך קובע מחקר שוק שבוצע על-ידי המחלקה למגזר הערבי בחברת "מקאן אריקסון" בנושא ענף התיירות במגזר הערבי בשנת 2005.

המחקר מגלה, כי 65% מהיוצאים לחו"ל במגזר הערבי נסעו לאחת ממדינות ערב לנופש, בעיקר לירדן, מצרים וסיני; 11% נסעו למערב אירופה; 9% לטורקיה, יוון או קפריסין; ו-8% למדינות ערב לביקור במקומות הקדושים.

המחקר קובע, כי 29% מהמגזר הערבי נסעו השנה לחו"ל, 44% לא נסעו לחו"ל בשנה האחרונה אך נסעו בעבר, ו-27% לא נסעו אף פעם לחו"ל.

במחקר השוק בולטת התופעה, כי רוב היוצאים לחו"ל הם נשואים ללא ילדים, יותר משכילים, בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע ומתגוררים ביישובים עירוניים במגזר הערבי.

מהמחקר עולה עוד, כי 18% מהמגזר הערבי יצאו לחו"ל פעם אחת בשנה האחרונה, 9% יצאו לחו"ל פעמיים בשנה האחרונה ו-2% שלוש פעמים או יותר.

מנהלת המגזר הערבי ב"מקאן אריקסון", ערוב רינאווי, מציינת כי המגזר הערבי מתנהג כמעט כמו המגזר הכללי, 29% ממנו לחו"ל לעומת 35%.

בניגוד לתפיסה הרווחת שהציבור הערבי נוסע לחו"ל כדי להיפגש עם בני משפחה, המחקר מוכיח שרוב הנסיעות הן לנופש וטיולים כאשר רוב הנסיעות למדינות ערב הן לירדן (רבת עמון בעיקר) ומצרים (לרוב שארם א-שיח וטאבה).

16% מהיוצאים לטיולים ונופשונים למדינות ערב, ציינו שאחת מהסיבות המרכזיות לנופש היא צריכת מופעי בידור ותרבות מהעולם הערבי.