עלה ל-3 מספר ההרוגות בפיגוע הערב ליד קניון השרון בנתניה

(עדכון) ישנם עשרות פצועים מהם 4 במצב קשה; הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות; מוקדם יותר הערב אירע נסיון פיגוע בשבי שומרון - לא היו נפגעים

בשעה 18:40 לערך אירע פיגוע בצומת הסמוכה לקניון השרון בנתניה. ממד"א נמסר כי ישנם 4 פצועים במצב קשה ואנוש ו-18 פצועים במצב קל. בפיגוע נהרגו שלוש נשים פרט למחבל. בפיגוע נפגעו עשרות אנשים נוספים במצב קל ביותר.

רשת אל-ג'זירה דיווחה הערב, בהסתמך על סוכנות הידיעות רויטרס, כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי פירסם הודעה בה לקח על עצמו אחריות על הפיגוע. שמו של המחבל שביצע את הפיגוע הוא אחמד סמיח חליל, בן 18 מהכפר מהכפר עתיל שבשומרון.

כל הנפגעים פונו מהשטח לבתי החולים. לניאדו בנתניה, מאיר בכפר סבא והלל יפה בחדרה. בתי החולים אליהם הועברו הפצועים, העבירו פצועים לבתי החולים איכילוב בתל-אביב ושיבא ברמת-גן. שני פצועים, מבוגר וילד הועברו לבית החולים שיבא ופצוע קשה הגיע במסוק לבית החולים איכילוב.

מוקדם יותר היום אירע נסיון פיגוע בישוב שבי שומרון כשסמוך לשעה 18:00, בפיצוץ מכונית תופת במרכז הישוב. נציין כי אין נפגעים נוספים באירוע בשבי שומרון.

בפיגועים מתרחשים ימים ספורים לפני תחילת ההתנתקות המתוכננת להתבצע מה-15 באוגוסט.

שר החוץ של האיחוד האירופי, חאווייר סולאנה, התקשר הערב לשר החוץ הישראלי, סילבן שלום, והביע את תנחומיו על הפיגוע שהיה בנתניה. הרשות הפלשתינית מיהרה הערב להוציא הודעת גינוי על הפיגוע בנתניה.

מרכזי מידע נפתחו הערב בבתי החולים:

לבית החולים לניאדו אפשר להתקשר לטלפון מס' 1255191

לבית החולים מאיר בכפר סבא לטלפון מס' 1255199

לבית החולים הלל יפה בחדרה לטלפון מס' 1255166