ירי הקסאם בנגב המערבי חודש: 6 רקטות נורו לשדרות; מסוקי צה"ל תקפו יעדים בעזה

ביממה האחרונה נורו 40 קסאמים * דנה גלקוביץ' בת 22 שנהרגה אתמול מפגיעת קסאם תובא היום למנוחות בבית העלמין בקיבוץ ברור חיל

חודש ירי רקטות הקסאם לעבר יישובים בנגב המערבי: באזור שדרות התגלו הבוקר 6 רקטות, 4 מתוכן בעיר עצמה, ו-2 נוספות בשטחים פתוחים. הירי בוצע בעיקר מאזור בית חנון שבצפון הרצועה. ביממה האחרונה נורו לעבר יישובים ישראלים ולעבר מוצבי צה"ל כ-40 רקטות קסאם, 15 מתוכן במהלך הלילה.

ההרוגה מפגיעת הקסאם תובא היום למנוחות

דנה גלקוביץ', בת 22 נהרגה אתמול ההרוגה מפגיעה ישירה של רקטת קסאם בבית בו התגוררה עם בן זוגה ביישוב נתיב העשרה. גלקוביץ' תטמן היום בשעה 13:00 בית העלמין בקיבוץ ברור חיל, בו התגוררה.

באזור נתיב העשרה נחתו אתמול 3 רקטות נוספות, אחת מהן פגעה ישירות בבית וגרמה לו נזק רב. אזרח אחר נפצע קל. ההערכה היא שהמטח נורה מאזור העיירה בית חאנון, שברצועה.

שתי רקטות נוספות נורו אמש לעבר ההתנחלות ניסנית, בצפון הרצועה. דווח על מספר נפגעי הלם. במקביל, נורה מטח נוסף של 4 רקטות משכונת סג'עיה בעזה לעבר היישוב נחל עוז, נזק נגרם לרכוש. מוקדם יותר אתמול נפלה רקטת קסאם באזור מיושב סמוך לשדרות. איש לא נפגע, אך נגרם נזק לחלונות כמה בתים.

במקביל נורו אתמול 3 פצצות מרגמה לעבר יישוב ישראלי ברצועה. אין נפגעים ולא נגרם נזק. ביישוב קטיף שבגוש קטיף, נפלה פצצת מרגמה סמוך לביתו של דוד חתואל, שאיבד את אשתו ו-4 בנותיו בפיגוע הרצחני שהיה בציר כיסופים לפני כשנה. הבית נפגע מרסיסים.

החמאס נטל האחריות

ארגון החמאס נטל אחריות על חלק ממקרי הירי. בהודעת הארגון נאמר כי מדובר בפעולת נקמה על פעולת צה"ל בטול כרם ועל הריגתו של איש בטחון פלסטיני בידי חיילים.

גורמי צבא אמרו כי בכך נחשפו אחת ולתמיד פני התנועה, שניסתה לעטות מסיכה פוליטית. "על ראשי הארגון הרצחני הזה, להפנים את משמעות פעולותיו", אמרו בצה"ל.

תגובות נזעמות בימין לרצח בנתיב העשרה

יושב ראש ועדת החוץ והבטחון של הכנסת, יובל שטייניץ, אומר כי התקרית הנוכחית היא רק קצה הקרחון במה שצפוי, במידה והדרג המדיני לא יורה מיד על מבצע "חומת מגן 2".

חבר הכנסת אריה אלדד מ"האיחוד הלאומי" מאשים כי ראש הממשלה, אריאל שרון, מתיר את דמם של אזרחי ישראל, תחילה בגוש קטיף וכעת גם מחוצה לו.

חבר הכנסת אהוד יתום מ"הליכוד" דורש מצה"ל לפעול מיד, כדי למנוע את תוצאותיה ההרסניות, כהגדרתו, של תכנית ההתנתקות.

השר ישראל כץ מהליכוד העריך בראיון לגלי צה"ל כי לעלייה המשמעותית באירועי הטרור ברצועה, לא תהיה השפעה על אופן שבו יצביעו חברי הכנסת בדיון על דחיית תוכנית ההתנתקות.

בעקבות הירי: צה"ל תקף בעזה

בעקבות ירי הקסאמים, תקף הלילה חיל האוויר מבנים של ארגון החמאס ברצועת עזה: בין היתר נורו טילים לעבר מעבדות לייצור אמצעי לחימה במחנה הפליטים דיר אל-בלאח שבמרכז הרצועה, ובחאן-יונס, שבצפונה. בנוסף, ביתר צה"ל את רצועת עזה ל-3 חלקים, כדי למנוע באזור תנועה חופשית של פעילי טרור.