תעש מבטלת נציגויות בחו"ל ומפטרת יועצים

ל"גלובס" נודע, כי בוטלו הנציגויות בשווייץ, גרמניה ובמדינות נוספות שהחברה נמנעת מלפרט

הנהלת תעש החליטה בשבועות האחרונים לבטל כמה מנציגויותיה בחו"ל ובמקביל לצמצם את היקף המשלחות המועסקות על ידה במדינות שונות בעולם.

ל"גלובס" נודע, כי בוטלו הנציגויות בשווייץ, גרמניה ובמדינות נוספות שהחברה נמנעת מלפרט.

בנוסף, נבחנת בימים אלה האפשרות לצמצם את משלחת הרכש של החברה הפועלת בניו-יורק, שהיא אחת המשלחות המרכזיות של החברה בחו"ל.

גם משלחות תעש באנגליה ובמדינות אחרות צומצמו בעת האחרונה.

על-פי הערכת הנהלת החברה צמצום וסגירת המשלחות יביאו לחיסכון של 8 מיליון שקל בשנה, מבלי לפגוע בפעילות השיווקית והעיסקית שלה.

באחרונה צמצום גם מספר היועצים שהחברה העסיקה. נודע, כי יו"ר תעש החדש, עובדיה עלי, הורה עם כניסתו לתפקיד לבדוק את תרומתם של היועצים לעסקיה של החברה ובעקבות זאת הוחלט לבצע קיצוץ נרחב בהעסקתם. במסגרת זו הופסקה עבודתם של יותר מ-20 יועצים, ביניהם 6-7 יועצים להנהלה והשאר יועצים לחטיבות השונות.

במקביל, הופחת באופן משמעותי התשלום הניתן ליועצים שנותרו לעבוד עם החברה.

התשלום הממוצע לכל יועץ עמד על 10,000 שקל בחודש ויותר ובאחד המקרים הופחת שכרו של יועץ ב-60%.

עלי אמר ל"גלובס" כי למרות עיצומי העובדים ופעולות המחאה החריפות שהם נוקטים, נמשך המו"מ עם נציגות העובדים במטרה להגיע לתוכנית הבראה מוסכמת. לדברי עלי, הפער בין דרישת החברה מהאוצר עומד על 150 מיליון שקל. הנהלת תעש מבקשת הלוואה בהיקף של 350 מיליון שקל, ואילו האוצר מוכן לתת לה 200 מיליון שקל ובתנאי שתבצע פיטורים של 500 עובדים ותקזז משכר הנותרים.

לדברי עלי, "אנו ממשיכים בהידברות עם ועד העובדים, ואני סבור שהם מגלים אחריות ויתנו יד בסופו של דבר לביצוע תוכנית ההבראה הנחוצה כדי להציל את החברה".