סיטי-פס זכתה בנובמבר 2002 במכרז BOT להקמה תפעול ואחזקה של הקו הראשון בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים. סיטי-פס היתה אמורה להשיג את המימון לפרויקט עד אוגוסט 2003, אך על רקע המצב הביטחוני ודרישות קשיחות של הבנקים, התקשתה לסיים את הסגירה הפיננסית. החברה ביקשה מספר דחיות. רק בפברואר 2005 נחתם הסכם הליווי הפיננסי.
סיטי-פס ביקשה באחרונה דחייה נוספת בבקשות להיתרי עבודה. יש לציין, כי הבנקים המממנים, פועלים ולאומי, אינם מעמידים את המימון לפרויקט כל עוד לא ניתנו היתרי הבנייה, ולכן מימון התכנון נעשה כיום בהון עצמי.
פרויקט הרכבת הקלה בירושלים - הקו האדום, הוא פרויקט ה-BOT הראשון ברכבות קלות. כיום מקדם משרד האוצר והתחבורה פרויקט מקביל בת"א - הקו האדום. אלו הם שני הפרויקטים היחידים בתחום זה.
בשלב הקרוב אין כוונה של משרדי האוצר והתחבורה לקדם פרויקטים בשיטת ה-BOT ברכבות הקלות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.