אן.אם.סי נלחמת על חייה: ירידה של 13% במכירת תקליטורים במחצית 2005

דיווחה על תוכנית התייעלות חריפה * התפטר מתפקידו חיים שמש, סמנכ"ל רפרטואר מקומי

תעשיית התקליטורים נלחמת על חייה, על רקע התרחבות תופעת הזיופים והצריבות ומאיימת על קיומן של החברות הפועלות בענף. חברת אן.אם.סי, שבשליטת קבוצת ידיעות אחרונות ודני ידין, מדווחת היום כי לאור הירידה המתמשכת בצריכת מוזיקה באמצעות תקליטורים ואי הוודאות של מוצר זה כמוצר מוזיקה בסביבה הדיגיטלית העתידית - שאותה רואה החברה כסביבת צריכה המונית ופוטנציאלית בטווח הבינוני והרחוק - החליטה החברה לבצע רה-אירגון בהיקף פעילותה.

אן.אם.סי מתכוונת לעדכן את יעדיה בתחום התוכן ולהתאים את המבנה הארגוני ואת רמת ההוצאות להיקף הפעילות הנדרש לדעתה בתקופה זו. במסגרת זו דיווחה החברה היום על התפטרותו של חיים שמש, סמנכ"ל רפרטואר מקומי ואחד האנשים הבולטים בתעשיית המוזיקה המקומית.

אן.אם.סי, שטרם פרסמה דו"חות לרבעון השני של 2005, מגלה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של כ-13% במכירות התקליטורים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סכום הירידה הוא כ-1.8 מיליון שקל שאמור היה לתרום לרווח הגולמי החצי שנתי 630 אלף שקל. פעולות ההתייעלות המיידיות, מציינת החברה, צפויות לגרום להקטנת ההוצאות, לרבות כוח האדם, בכ-1.8 מיליון שקל במונחים שנתיים.

אן.אם.סי, אחת משלוש חברות המוזיקה הגדולות בישראל (האחרות הן הד ארצי והליקון, הנמצאות בבעלות פרטית), הפסידה בארבע השנים האחרונות יותר מ-30 מיליון שקל, הפסדים ששחקו את ההון העצמי של החברה בסוף הרבעון הראשון של 2005 ל-2.8 מיליון שקל בלבד.

החברה, הנסחרת בשווי של 7 מיליון שקל, סיימה את הרבעון הראשון בהפסד של כ-10.5 מיליון שקל, שרובו נגרם מהפרשה שביצעה החברה בגין מכירת הבניין בו היא משתכנת.

הפסדים כבדים

אן.אם.סי, שנקלעה בשנים האחרונות לקשיים, מימשה לאחרונה את נכס הנדל"ן שהיה בבעלותה, בניין באזור התעשייה המערבי של ראשל"צ, תמורת 18.4 מיליון שקל. בעקבות המכירה, רשמה אן.אם.סי הפסד של 9.6 מיליון שקל, שהצטרף להפסדים כבדים קודמים שגרמה לה ההשקעה בנכס.

בד בבד, התקשרה אן.אם.סי עם הקונה בהסכם שכירות ביחס לשטח של 3,400 מ"ר וכן 43 מקומות חניה בבניין, לתקופה של שלוש שנים, כאשר הקונה רשאית להודיע על הפסקת הסכם השכירות בהתראה של ארבעה חודשים לפחות. אן.אם.סי לא תשלם דמי שכירות, אולם תישא בהוצאות הארנונה ודמי ניהול בגין השטח המושכר.

אן.אם.סי הציגה מחזור מכירות של 8.2 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון, ירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל. החברה מציינת, כי ברבעון הראשון מכרה פחות יחידות ובמחיר ממוצע ליחידה הנמוך יותר מכפי שמכרה ברבעון המקביל אשתקד, אולם מציינת כי חלק מהירידה במחזור מיוחס לעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני של השנה, לעומת שנת 2004 שבה חל החג ברבעון הראשון.

הרווח הגולמי של החברה עמד על 2.1 מיליון שקל בלבד, ירידה של 42% לעומת הרבעון המקביל והיא עברה להציג הפסד תפעולי של 550 אלף שקל, לעומת רווח תפעולי של 518 אלף שקל ברבעון המקביל.

השוק בו פועלת אן.אם.סי מתאפיין, בעיקר בשנים האחרונות, בהאטה מתמשכת שנגרמת, כאמור, עקב העתקות פיראטיות ושכפול מוצרי המוסיקה של החברה (בעיקר באמצעות האינטרנט). כדי להתמודד עם תופעות אלו, מבצעת החברה מעת לעת מבצעי מכירה ששוחקים את רווחיותה, כפי שהדבר משתקף בדו"חותיה הכספיים.

גם מבחינה תזרימית המצב באן.אם.סי לא נראה טוב. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי ועמד ברבעון החולף על 1.3 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 117 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. לחברה אשראי לזמן קצר בהיקף של 14.5 מיליון שקל ומנגד מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 619 אלף שקל. *