חברת יהלומי אליעזרוב, שבבעלות מחותני לבייב, נקלעה לחובות הנאמדים בכ-39 מיליון דולר

לפי הערכות, כ-10 מ' ד' מסך החובות הם ללבייב עצמו * מספר נושי החברה מוערך ב-250 עד 300

חברת יהלומי אליעזרוב, שבבעלות משפחת היהלומנים המחותנים של איש העסקים לב לבייב, נקלעה לקשיים חמורים ולחובות הנאמדים בכ-39 מיליון דולר. לפי הערכות, כ-10 מיליון דולר מסך החובות הם ללבייב עצמו. המשפחה חייבת 35 מיליון דולר ליהלומנים, מהם רכשו גלם ולהם מכרו יהלומים מלוטשים.

כמו כן, חייבת המשפחת 4 מיליון דולר לבנקים. בשל גובה החובות ליהלומנים ישראלים, בבורסה ליהלומים ברמת-גן מעריכים כי למשבר בחברה תהיה השפעה על יהלומנים ישראלים קטנים ובינוניים. היום הודיעה חברת אליעזרוב למוסדות בורסת היהלומים, כי היא תתקשה לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלה.

הודעה זו מקדימה פניות נושים ובעקבותיה יוקם בימים הקרובים בבורסה ועד נושים, אשר באמצעותו יתנהל המו"מ לגיבוש הסדר עם נושי החברה, שמספרם מוערך ב-250 עד 300. ההסדר יגובש באמצעות הוועדה המשפטית של הבורסה, כדי למנוע התמוטטות החברה, שהיקף פעילותה נחשב גדול.

משפחת אליעזרוב נחשבת פירמה ותיקה בבורסת היהלומים, היא הייתה בעלת פעילות ברוסיה, הן בתחום הגלם והן בייצור יהלומים מלוטשים.

בא כוחם של האחים אליעזרוב, עו"ד יצחק בן ארי, מסר בתגובה כי "האחים אליעזרוב, יחד עם נציגי הבורסה, אספו את מלאי היהלומים שבמפעלי הליטוש ובמשרדיהם, אשר הופקדו בידי הנהלת הבורסה בנאמנות. האחים אליעזרוב משתפים פעולה עם הנהלת הבורסה ומעבירים לידיה את כל המידע הרלוונטי בקשר למצבת חובותיה של החברה".