מחלקת עסקים

לב לבייב ובכירי המשק מתכנסים במלון קראון פלזה בת"א * סגן ראש ממשלת אוקראינה שופך את הלב בפני בנימין נתניהו * ויעקב שחר, מבעלי הפניקס, נלחם בתאונות הדרכים

מארבעה יוצא אחד

* שרי הביטחון, האוצר והתשתיות, יחד עם עוד עשרות מבכירי המשק, הגיעו למלון קראון פלזה בתל אביב, למעמד חתימת ההסכם לקידום קשרי הסחר בין ישראל לאוקראינה, שאירגן נשיא לשכת המסחר ישראל-אוקראינה, לב לבייב. סגן ראש ממשלת אוקראינה, אנטולי קינח, גילה לנתניהו, כי "אנחנו כבר למדנו שהפיכה זה עסק מסובך, אבל המבחן האמיתי הוא רק כשמגיעים לשלטון. החלק הקשה הוא לזכות באמון הציבור, לגבש את החברה וגם כמובן לשמור על האינטרסים שלכם". ואפרופו אינטרסים, כדאי להזכיר את הסכסוך בין שתי שדולות אנשי העסקים הישראלים, שכל אחת מהן טוענת שהיא זכאית להוביל את היחסים הכלכליים בין ישראל לאוקראינה: נתניהו עם לבייב מצד אחד, ומצד שני אנשי עסקים בראשות בני בריסקין, לשעבר יועץ של נתניהו, שאירגנו כנס הקמה של "המרכז לשיתוף פעולה ישראל-אוקראינה", האמור להיות תחליף פעיל ללשכת המסחר ישראל-אוקראינה. לשאלתו של נתניהו באשר למצב הכלכלי באוקראינה, השיב קינח: "יש לנו התמודדות כלכלית לא קלה. התחלנו לפני כעשר שנים מאפס. אמנם 60% מהרכוש עכשיו הוא פרטי, אבל עדיין יש לנו אתגר גדול ליצור שיווי משקל בין ההון הפרטי לתעשיות הביטחוניות". אכן, נשמע מוכר.

הפניקס תורמת

* חברת הביטוח הפניקס תעניק לאוניברסיטת בר-אילן תרומה של כ-6.5 מיליון שקל לתמיכה בתוכנית לימודים לבטיחות בדרכים, שמטרתה להכשיר אנשי מקצוע ומקבלי החלטות בתחום התחבורה, להגביר את המודעות הלאומית לבטיחות בדרכים ולסייע במציאת פתרונות. כחלק משיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בר-אילן, הפניקס תשלב הרצאות מומחים בקרב עובדיה וסוכניה, תספק מידע שימושי ללקוחותיה בנושא בטיחות בדרכים, ותקיים פעילויות אחרות שיתמכו במלחמה בתאונות הדרכים. לדברי יעקב שחר, מבעלי הפניקס, "כחברה ישראלית שליבת העסקים שלה היא בתחום הרכב והתחבורה, אנו רואים מחויבות חברתית לקחת חלק בחינוך לנהיגה זהירה ומניעת תאונות דרכים". יפה.