אינטרנט ישראלי: גוגל מתרחק מוואלה, ב-NRG צריכים משקפי אבק ומשקפת לראות את YNET

לגוגל חשיפה שבועית של 66.4%, וואלה עם 57.4% * YNET מתחזק עם 44.1%, NRG עולה ל-21.8%

גוגל ממשיך לשמור על מעמדו כאתר בעל החשיפה הגדולה ביותר בקרב גולשי האינטרנט בישראל, עם חשיפה שבועית של 66.4%. כך עולה מסקר TIM של TNS /טלסקר אינטראקטיב לאביב 2005, שנערך במהלך חודש יוני האחרון. במקום השני, נמצא אתר וואלה, עם שיעורי חשיפה שבועית של 57.3%.

אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום כ-3.4 מיליון איש בגילאי 13 ומעלה, המהווים כ-65% מאוכלוסיית גילאי 13 ומעלה בישראל, לעומת 3.2 מיליון איש על פי הסקר האחרון, שנערך לפני כחצי שנה.

הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של 1,700 משתמשי אינטרנט, בגילאי 13 ומעלה מקרב האוכלוסייה היהודית בישראל. ביוני 2005 ייצג כל אחוז חשיפה כ-34 אלף משתמשי אינטרנט בני 13. שיטת הבדיקה בסקרי TIM לגבי החשיפה לאתרים, היא שיטת ה-Recall, כאשר כל נשאל התבקש לציין באופן בלתי-נעזר, האם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שצוינו בפניו.

גוגל, שדורג כאמור במקום הראשון, מציג גידול של כ-7% לעומת הסקר TIM הקודם, שנערך לפני כחצי שנה, וגידול כ-21% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

וואלה שומר על שיעורי החשיפה לו, בשיעור דומה לאלה שנרשמו בסקר שנערך לפני כחצי שנה. אז עמדו שיעורי החשיפה השבועיים לאתר על 57.4%. לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, מציג וואלה שיפור קל, שכן אז עמדו שיעורי החשיפה על 55.5%. יש לציין, כי באביב בשנה שעברה עמד מספר גולשי האינטרנט בישראל בגילאי 13 ומעלה על 2.7 מיליון איש.

לא כל העיתונים מתחזקים

במקום השלישי בדירוג, ממוקם אתר החדשות YNET של קבוצת "ידיעות אחרונות", עם חשיפה שבועית של 44.1%. מדובר בגידול לעומת הסקר שנערך לפני כחצי שנה, אז עמדו שיעורי החשיפה של האתר על 41.9%, וגידול משמעותי עוד יותר, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2004, אז עמדו שיעורי החשיפה של YNET על 38.6% .

קבוצת האתרים MSN, של אינטרנט זהב ומיקרוסופט העולמית, מציגה קיטון ברמת החשיפה השבועית, בקרב הגולשים, במהלך התקופה הנוכחית (35.8%), לעומת הסקר הקודם שנערך לפני כחצי שנה, אז עמדו שיעורי החשיפה השבועית של הקבוצה על 38.3%.

במקום החמישי נמצא אתר נענע, עם שיעורי חשיפה שבועיים של 30.6%. זהו קיטון, הן בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה (% 32.8), והן בהשוואה למועד סקר TIM האחרון, לפני כחצי שנה. אז הסתכמו שיעורי החשיפה השבועיים לאתר ב-33.3%.

גם אתר החדשות NRG של "מעריב", אשר הציג גידול משמעותי בתקופה המקבילה בשנה שעברה, לעומת הנתונים בסקר שנערך לפני כחצי שנה, (עלייה מ-20.2% ל-24.3%), מציג במהלך הסקר הנוכחי שיעורי חשיפה שבועיים של 21.8% בלבד. עם זאת, מדובר בגידול בהשוואה לנתוני NRG בתקופה המקבילה אשתקד.

חיתוך של 30% למוביל אתרי המכירות

שינויים חלו בשנה האחרונה גם בשיעורי החשיפה לאתרי הקניות באינטרנט. אתר הקניות המוביל במהלך התקופה הנוכחית נותר וואלה-שופס, שבבעלות וואלה מקבוצת שוקן. שיעורי החשיפה השבועית של האתר עמדו במהלך בסקר האחרון על 6.7%. אולם, למרות מיקומו הראשון, בהשוואה לסקר הקודם שנערך לפני כחצי שנה, קיימת ירידה של כ-30%. אז הסתכמו שיעורי החשיפה השבועית של וואלה שופס ב-8.9%.

גם אתר נטאקשן, שבבעלות נטוויז'ן, מציג ירידה לעומת הסקר הקודם. מדובר בירידה קלה. בסקר הנוכחי עמדו שיעורי החשיפה של האתר על 5.6%, לעומת 5.9% במהלך הסקר הקודם. ירידה משמעותית יותר נרשמה באתר הסחר פי-1000, אשר שיעורי החשיפה השבועית שלו עומדים כיום על 3.9%, לעומת 5.8% במהלך הסקר הקודם שנערך בסתיו 2004.

קרב צמוד בין MSN מסנג'ר ל-ICQ

תוכנת המסרים MSN MESSENGER היא התוכנה הפופולארית ביותר בתחום זה, ושיעור החשיפה השבועי אליה עומד על 35.4%, גידול לעומת המחצית הקודמת של השנה, אז עמד שיעור החשיפה על 33.1%.

תוכנת המסרים המתחרה, ICQ, מדורגת במקום השני, עם שיעורי חשיפה שבועית של 31.3%, לעומת 30.6% מהסקר האחרון שנערך לפני כחצי שנה. גם יאהו מסנג'ר, למרות שיעורי החשיפה הנמוכים שלו יחסית, הצליח להציג גידול מינורי. בהשוואה לסקר האחרון, הסתכמו שיעורי החשיפה אליו ב-4.1%, לעומת 4.3% בסקר TIM הנוכחי.

דו-קרב גם באתרי החדשות הפיננסיים

אתר "גלובס" ממשיך להוביל בגזרת אתרים החדשות הכלכליים/פיננסיים, עם 10.2% באביב 2005, לעומת 9.4% באביב 2004. במקום השני, אתר "דה מרקר" מקבוצת "הארץ, עם 9.5% לעומת 6.9% באביב אשתקד. "דה מרקר" נמצא אחרי קמפיין פרסומי יקר, בשווי 1.5 מיליון דולר, שהיה אמור להזניק אותו לעמדת הובלה.