לופוליאנסקי ביקש לסיים את הרכבת הקלה בירושלים לפני הבחירות לעירייה

הפרויקט אמור להסתיים בדצמבר 2008 - הבחירות בנובמבר; העירייה: זירוז העבודות לרווחת התושבים

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, ביקש מסיטי-פס, זכיינית פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, להקדים את סיום העבודות בארבעה חודשים כך שיסתיימו לפני הבחירות לעירייה. כך נודע ל"גלובס".

סיטי-פס אמורה לסיים את העבודות בדצמבר, 2008 כאשר הבחירות בעיר נקבעו לנובמבר 2008.

סיטי-פס, שחתמה השבוע על ההסכמים הכלכליים, אמורה להתחיל בביצוע העבודות הפרויקט, שעלותו 2 מיליארד שקל.

גורמים בסיטי-פס אמרו, כי על רקע הבחירות לופוליאנסקי ביקש להקדים את העבודות וסיטי-פס נערכת למלא אחר בקשה זו.

בכיר בעיריית ירושלים אמר, כי בקשתו של לופוליאנסקי היתה עניינית ולא פוליטית. לדברי הבכיר, "לופוליאנסקי ביקש להקדים את העבודות במטרה למנוע מראש מצב בו יופרע הבחירות. כבר קרה בעבר שטקסים ואירועים דרמטיים גרמו לדחיית בחירות. בקשתו של לופוליאנסקי מטיבה עם כולם ובראש ובראשונה עם התושבים".

בסיטי-פס אמרו, כי בקשתו של ראש עיריית ירושלים משרתת את האינטרסים של כולם. "כל חודש של הקדמה בעבודות הוא רווח נקי של סיטי-פס. אנחנו נעשה את כל המאמצים לעמוד בתאריך שנקבע - אוגוסט 2008", ציינו.

גורמים אחרים ציינו, כי סיום העבודות לפני הבחירות הוא גורם משמעותי בקמפיין העתידי של לופוליאנסקי. לדבריהם, בנוסף לטובת הציבור, הקדמת הפרויקט משרתת גם את המהלכים הפוליטיים של לופוליאנסקי, אם יחליט להתמודד בבחירות הבאות.

דובר עיריית ירושלים מסר: "אין מדובר בהקדמת הפעלת הרכבת לפני הבחירות, אלא מטרת ראש העיר למנוע את המצב הקיים כיום, בו יכולה הנהלת סיטי-פס לחנוך את הרכבת רק ב-2009. העירייה החליטה על "אור ירוק" בנושא הרכבת הקלה במטרה לזרז את סיום העבודות לרווחת כל תושבי העיר. אין קשר בין החלטה זו לבין מועד הבחירות".

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים אמור היה להסתיים ב-2006. עיכובים בהליך המכרז ובסגירה הפיננסית של סיטי-פס גרמו לקביעת תאריך חדש, דצמבר 2008.

סיטי-פס נמצאת כיום בשלבים מתקדמים של התכנון המפורט ואמורה להגיש בקרוב את הבקשות להיתרי בנייה. פרויקט הקו הראשון בירושלים - הקו האדום, יהיה באורך של 13.8 ק"מ. הקו יתחיל בשכונת פסגת זאב ויעבור דרך מרכז העיר ועד להר הרצל.