דירקטוריון חברת החשמל אישר את עיסקת הגז בעיסקה של 2.5 מיליארד דולר

זוהי העיסקה המסחרית הראשונה של EMG לאספקת גז ממצרים לישראל; חברת החשמל מדגישה כי מחיר הגז שהשיגה בעיסקה זו הוא המחיר הזול בעולם

דירקטוריון חברת החשמל אישר את עיסקת הגז בין EMG לחברה. מדובר בעיסקה בהיקף של 2.5 מיליארד דולר לתקופה של 15 שנה. חברת החשמל תקבל מ-EMG 1.7 מטר מעוקב גז טבעי לשנה לתקופה של 15 שנים עם אופציה לחמש נוספות.

זוהי העיסקה המסחרית הראשונה של EMG לאספקת גז ממצרים לישראל. קדמו להסכם המסחרי חתימה על הסכם מדיני בין ישראל למצרים בסוף חודש יוני והסכם כלכלי בין חברות הגז המצריות ל- EMGשבבעלות יוסי מימן, איש העסקים המצרי חוסיין סאלם וממשלת מצרים.

למימושה של העיסקה חשיבות מהותית לפעילות חברת החשמל בשנים הבאות וזאת בשל קיטון דרמטי בעלויות הייצור. הייצור באמצעות הגז הטבעי יחסוך לחברת החשמל מדי שנה לפחות 300 מיליון דולר.

חברת החשמל מדגישה כי מחיר הגז שהשיגה בעיסקה זו הוא המחיר הזול בעולם (על-פי ההערכות המחיר בעיסקה נקבע על 2.75 דולר ליחידת מדידה). הדירקטורים בחברת החשמל שצפויים לאשר היום את העיסקה לא יקבלו את הנתונים על המחיר, ויחתמו על הסכם סודיות.

יוסי מימן וצוות נציגי EMG מסרו בתגובה: "אנו מברכים את החלטת דירקטוריון חברת החשמל. זוהי נקודת ציון חשובה מאוד ליישום הפרויקט אשר יחבר את שני המדינות לא רק בצינור ימי אלא בקשר של תלות הדדית בה מצרים נהנית מהכנסות במט"ח וישראל נהנית מגז טבעי במחירים אטרקטיביים".