עיכוב בבניית קו הרכבת ת"א - מודיעין: הרכבת ביטלה החוזה עם חב' לינום; תחלט הערבויות

לינום זכתה באחרונה במכרז של רכבת ישראל לביצוע שתי מנהרות בקו; היקף החוזה - 67 מ' ש' וגובה הערבויות כ-5 מ' ש'

רכבת ישראל ביטלה חוזה עם חברת לינום בהיקף של 67 מיליון שקל. הרכבת הודיעה כי תחלט ערבות בנקאית בסכום של 5.087 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". חברת לינום זכתה באחרונה במכרז של רכבת ישראל לביצוע שתי מנהרות בקו הרכבת למודיעין. מדובר בעבודות שנדרשו לבצע בעקבות קברים שהתגלו בתוואי מסילת הברזל בקו ת"א-מודיעין.

הצעתה של לינום - חברה בת של חופרי השרון היתה ההצעה הזולה ביותר ועמדה על 67 מיליון שקל. תנאי מרכזי ויסודי במכרז היה עמידה בלוחות הזמנים - הרכבת הקציבה שנה לביצוע העבודות. לפני כחודש הוציאה רכבת ישראל ללינום צו תחילת עבודה. מיד עם תחילת העבודות פנתה לינום במכתב לרכבת והודיעה לה כי לא תוכל לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו בחוזה כיוון שבמפרטי העבודה שהוכנו על ידי הרכבת לא ניתן לבצע העבודה אלא עד שנת 2016 - כלומר 10 שנים.

לינום הודיעה עוד כי בתוספת של 25 מיליון שקל ניתן יהיה לבצע את העבודות עד 2010 ובכל מקרה לא בתוך 12 חודשים. הרכבת דחתה על הסף את בקשת לינום לתוספת תקציב ולהארכת מועד סיום העבודות.

לדעת הרכבת, בהתנהלות לינום יש משום פגיעה בתנאי המכרז בשיוויון בין המתמודדים. התנהלות זו מהווה הפרת חוזה. הרכבת הורתה ללינום לסלק מאתר העבודות את החומרים, הציוד והמתקנים והוציאה צו הפסקת עבודה.

חברת לינום דוחה את האשמות של הרכבת ומוסרת בתגובה, כי המפרטים הטכניים שצירפה הרכבת לחוזה סותרים את החוזה. על פי המפרט לא ניתן לעמוד בלוז שנקבע - 12 חודשים והעבודות צפויות להימשך כ-10 שנים. חברת לינום פנתה לרכבת ישראל על מנת להסדיר את הסוגיה ולמצוא פתרון הולם, יעיל ומהיר על מנת לא לעכב את פרויקט ת"א-מודיעין. "לתדהמתנו הרכבת באופן בלתי אחראי החליטה להפסיק את עבודתנו ולחלט ערבויות. זהו צעד תמוה ומאוד קיצוני שחוקיותו מוטלת בספק", נמסר מחברת לינום

כתוצאה מביטול החוזה מול לינום והצורך בפרסום מכרז חדש צפויה הרכבת לעדכן את לוח הזמנים של הרכבת מת"א למודיעין. נציין כי פרויקט נתב"ג מודיעין שעלותו כ-1.085 מיליארד שקל מתוכנן להסתיים במחצית השנייה של שנת 2006.