BDI: בשנת 2004 חל גידול של 11% בהיקף יבוא החלפים לישראל לכ-177 מיליון דולר

סבורים כי אחת הסיבות העיקריות לגידול היא ריבוי תאונות הדרכים; מספר המועסקים בענף גדל בשיעור של כ-3% בלבד לכ-325 אלף

ממחקר של קבוצת BDI על אביזרי רכב ומוסכים בישראל עולה, כי בשנת 2004 נרשם גידול מרשים, של כ-11%, בהיקף יבוא החלפים לישראל, אשר הסתכם לכ-177 מיליון דולר, בהשוואה לכ-160 מיליון דולר בשנת 2003.

עוד מתברר, כי בשנת 2004 גדל מספר המועסקים בענף בשיעור מתון של כ-3% בלבד לכ-325 אלף, בהשוואה לכ-316 אלף מועסקים בשנת 2003.

כלכלני BDI מצאו, כי החלפים בשוק המקומי מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים: המקוריים- בעלי תווית החברה היצרנית, מקוריים תואמים- שברוב המקרים זהים למקוריים, אך בעלי תווית יצרן החלף, ולא יצרן הרכב, וחלפים חלופיים- שאינם זהים למקוריים, אך בד"כ מתאימים לרכב באופן מספק ועומדים בדרישות התקן.

על פי הערכה, החלפים המקוריים והתואמים אוחזים בנתח של כ- 70%-60% מכלל החלפים הנמכרים בישראל. יתרת החלפים הנמכרים בשוק המקומי הם חלופיים. מחירם של החלפים המקוריים התואמים זול בשיעור ממוצע של עד 20%, בהשוואה למחירם של החלפים

בנוסף, כ-70%-60% ממכירות חלקי החילוף לרכב של הסיטונאים בענף הן למוסכים, כאשר יתרת המכירות היא לחברות הביטוח, לחברות השכרת הרכב ולחנויות החלפים. רוב החלפים הנמכרים למוסכים משמשים לתיקונים בעקבות תאונות.

כלכלני BDI מעריכים, כי כ-70%-65% מהחלפים הנמכרים למוסכים משמשים לטיפול לאחר תאונה, ומוסיפים, כי השימוש בחלפים לטיפולים שוטפים הוא מוגבל והיקפו זניח. לדבריהם, לא בטוח שהגידול שנרשם בענף בשנים האחרונות- יש בו כדי לעודד או לבשר טובות, הרי אחת הסיבות הבולטות לגידול בענף היא ריבוי תאונות הדרכים בארץ.