מסתמן: היהלומן אליעזרוב יחזיר רק 60% מהחובות

משפחת אליעזרוב, מחותניו של לב לבייב, נקלעה לקשיים וחובותיה מסתכמים ב-34 מיליון דולר

היהלומנים אליעזרוב ודסטוב יחזירו 60% מהחובות בתשלומים. כך עולה מהסדר המתגבש עם השניים. משפחת אליעזרוב, מחותניו של לב לבייב, נקלעה לקשיים וחובותיה מסתכמים ב-34 מיליון דולר.

במקביל להסדר צופים בבורסת היהלומים כי אליעזרוב יקבל סיוע על בסיס עזרה הדדית, מ'הקבוצה הבוכרית' בבורסה, שמשפחות אליעזרוב ולבייב נמנות עליה.

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, מוטי גנץ, אמר ל"גלובס" כי הוועדה שהוקמה במסגרת הבורסה, בה נדון ההסדר עם אליעזרוב, מצאה כי 4 מיליון דולר מתוך חובו של אליעזרוב, שהם חובם לבנקים, מכוסים בערבויות באופן מלא.

על יתרת החוב (30 מיליון דולר) מתנהל מו"מ, כשהם מגבשים הסדר לתשלום כ-60% מהיקף החובות. במסגרת ההסדר המתבגש, יימחקו לאליעזרוב חובות בהיקף 12 מיליון דולר.

אחרי שאליעזרוב נקלעה לקשיים, עלה בבורסה ליהלומים חשש מאפקט דומינו בענף. החשש התבדה עד כה, למעט חברה נוספת אחת, דוסטוב, ואז גם החל להתגבש ההסדר בין חברי הבורסה. החובות של דוסטוב קטנים לעומת אלה של אליעזרוב - 2.7 מיליון דולר בלבד.

ההסדר המתגבש עם דוסטוב לא כולל מחיקת חובות. דוסטוב הודיעו כי ישלמו 80% מהחוב במיידית, וביקשו מהחברים לפרוש את יתרת החוב למספר שנים. גם במקרה זה טרם נקבע טווח הפרישה עדיין.

גנץ מנסה להרגיע ואומר כיהנפילות האחרונות בענף היו נקודתיות ואינן מעידות כלל על התערערות ביציבות.

(ראו הרחבה ב"גלובס הערב").