בשיקאגו תוצג היום תוכנית לבניית גורד השחקים הגבוה ביותר בארה"ב

המגדל, שיתנשא לגובה 115 קומות - 2,000 רגל - תוכנן על ידי הארכיטקט הספרדי, קלטראבה

חברת ייזום הנדל"ן האמריקנית Fordham, שבסיסה בשיקאגו, תציג היום (ד') תוכניות לבניית גורד השחקים הגבוה ביותר בארה"ב, שיתנשא לגובה של 115 קומות, או 2,000 רגל.

המגדל תוכנן על ידי הארכיטקט הספרדי סנטיאגו קלטראבה (תיכנן את הגשר להולכי רגל בכניסה לירושלים כחלק מפרויקט הרכבת הקלה), והוא יכלול דירות קונדומיניום (קונדו) ודירות מלון.

גורד השחקים יכלול כ-250 יח"ד, לצד מלון יוקרה בן 200 חדרים. את בסיס המגדל יאכלסו מסעדות וחנויות קמעונאות.

הקונים יידרשו לשלם לפחות 850 דולר לרגל רבועה.

לאיל הנדל"ן האמריקני, דונלד טרמפ, למשל, יש על גדות נהר שיקאגו פרויקט דירות קונדו גדול, שבנייתו בעיצומה.

בינתיים, המחיר החציוני של דירות הקונדו בארה"ב הגיע ביוני ל-223,500 דולר, עלייה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך על פי נתוני התאחדות סוכני הנדל"ן בארה"ב.

כריסטופר ט. קארלי, היזם של המגדל, צופה שסיכוייו להצליח עם פרויקט בהיקף של למעלה מ-400 מיליון דולר "טובים יותר מכל בניין שבניתי מעולם". עדיין, הוא מעוניין למכור מחצית מיחידות הדיור בטרם תחל הבנייה . אם הביקוש לא יתממש, המגדל לא ייבנה, הוא מזהיר.

המגדל יתנשא לגובה 2,000 רגל ויישא את השם Fordham Spire. גובהו יעלה על זה של מגדל החירות המתוכנן להיבנות במרכז הסחר העולמי בניו-יורק - 1776 רגל - והוא יהיה אף גבוה מסירס טאואר הסמוך, שגובהו - 1,353 רגל - מציב אותו, לפי שעה, במקום הראשון ברשימת גורדי השחקים הגבוהים בארה"ב.

גורד השחקים הגבוה ביותר בעולם הוא "טייפה 101", שגובהו 1,671 רגל, והוא שוכן בבירת טיוואן. בדובאי הולך ונבנה בימים אלה גורד שחקים, שבנייתו תסתיים ב-2008, והוא יגיע לגובה 2,300 רגל.

המגדל החדש עשוי להעיב על הצלחת מגדל בן 92 קומות, שבונה דונלד טרמפ, באתר הבניין הישן של שיקאגו סאן טיימס - מרחק מייל מהמקום שבו עתיד לקום "פורדהאם ספיר".

אם אכן ייבנה, פורדהאם ספייר יהיה לגורד השחקים הגבוה ביותר בארה"ב: מינהל התעופה האמריקני אינו מתיר לבנות גורדי שחקים שגובהם מעל 2,000 רגל. "הגובה איננו הצהרה", אומר קלטראבה. "אין המגדל חייב להיות הגבוה ביותר. זה (הגובה עליו הוחלט - ר.ל.) פשוט הפרופורציה נכונה".

שיקאגו, בדומה לחלקים אחרים בארה"ב, ידעה בשנים האחרונות בהלה לדירות קונדו. לעיר הרוחות יתווספו השנה 7,499 יחידות דיור חדשות, ירידה של 33% לעומת 2004, אך עדיין הנתון מציב אותה במקום השלישי בדירוג הארצי בארה"ב.

רק במיאמי ובסן דייגו בונים יותר יחידות דיור.