הוקפאה תוכנית טיסות החלל של נאס"א בעקבות הנזק שנגרם לדיסקברי

זאת, לאחר שפיסה גדולה של חומר בידוד מוקצף ניתק ממיכל הדלק החיצוני של המעבורת דיסקברי בעת ההמראה

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה ביום חמישי על הקפאת טיסות החלל לאחר שפיסה גדולה של חומר בידוד מוקצף ניתק ממיכל הדלק החיצוני של המעבורת דיסקברי בעת ההמראה.

ההחלטה באה לאחר שצוות הדיסקברי בדק את המעטה החיצוני של החללית, ממנה ניתקו שברים בעת ההמראה.

הסוכנות הדגישה עם זאת בהודעתה, כי על פי הערכתה לא נגרם לדיסקברי נזק.

"לא ציפינו שזה יקרה וזה קרה.. לגבינו זה עיכוב.. ועד שזה ייסגר איננו מוכנים לטוס", אמר מנהל תוכנית החלל של נאס"א ביל פארסונס.

בעוד שסוכנות החלל האמריקנית הודיעה כי קצף הבידוד שניתק לא הזיק לחללית בעת שיגורה ביום חמישי, אמר פארסונס כי טיסות החלל יוקפאו עד שתתוקן הבעיה.

"אנו עומדים לעשות הערכה ואחר כך נקבע מתי בטוח לטוס", הוא אמר.

בדיקת החללית ביום רביעי נעשתה באמצעות מצלמת לייזר אינפרה-אדומה שהוצבה על זרוע רובוטית שאורכה כ-15 מטרים. בנאס"א רוצים להסיר כל ספק בטיחותי טרם עגינתה של דיסקברי ביום חמישי בתחנת החלל הבינלאומית.

לאחר שניראו השברים במצלמות שתיעדו את ההמראה ממרכז החלל קנדי, מיהרה נאס"א ליידע על כך את מפקדת הטיסה אילין קולינס, אך אנשי הצוות לא הראו סימנים של דאגה.

ביום חמישי היתה החללית צפויה להגיע לתחנת החלל הבינלאומית, ואז תנסה קולינס לסובבה כך שהצוות בתחנת החלל הבינלאומית יצלם את חלקה התחתון ויסייע בכך לקבוע עם למערכת ההגנה התרמית נגרמו נזקים כלשהם.

במסעה שאורכו תריסר ימים תביא דיסקברי אספקה לתחנת החלל הבינלאומית והצוות יבצע מספר משימות מסוכנות שנועדו לבחון את הליכי הבטיחות.

באחת מהמשימות הללו, מיועדים האסטרונאוט היפני סויצ'י נוגוצ'י ועמיתו האמריקני סטיבן רובינסון לצאת לצעידה על הדיסקברי כדי לבחון טכניקות תיקון שאומצו אחרי התרסקות הקולומביה.