ארקדי גיידמק: עידן עופר מכר לי את החברה לישראל בביתו בארסוף

אומר בראיון למוסף "G": "אני האובייקט המושלם להדביק לו דברים שליליים: יהודי, ממקור רוסי, בקשרים עם רוסיה ואני חי בסגנון חיים קצת שונה"

"אני לא יודע מה נושא החקירה נגדי בצרפת, אבל כדי להצדיק את הפעילות הלא חוקית שלהם, הם יצרו דיסאינפורמציה בשירותי המודיעין ופעילות בינלאומית שהכתימה את תדמיתי". כך אומר ארקדי גיידמק בראיון אישי ומקיף המתפרסם היום במוסף "G" של "גלובס".

הדיסאינפורמציה הזו, טוען גיידמק, הובילה גם לכריכת שמו בפרשת החשדות להלבנת הון בסניף הירקון בת"א של בנק הפועלים. "זה לחלוטין בגלל התדמית שיצרו לי. היה לי חשבון רגיל בבנק הפועלים, של כמה אלפי דולרים. זה סיפור מלאכותי, שמעולם לא היה קיים. אף אחד לא שלח לי אפילו מכתב, גם לא הבנק. לא חקירה, לא משטרה, כלום. רק בעיתון", אמר.

גיידמק הוסיף, כי "אני צריך להילחם על המוניטין שלי, נכון, אבל אני האובייקט המושלם להדביק לו דברים שליליים: אני יהודי, אני ממקור רוסי, בקשרים עם רוסיה ואני חי בסגנון חיים קצת שונה. אני מושלם לטפול עלי אשמות".

בהתייחס לחברות גדולות שעומדות כעת למכירה, כמו בנק לאומי, אמר גיידמק: "לא ימכרו לי אותו בגלל התדמית שלי. הם לא יאמרו שעשיתי משהו רע, אלא שבגלל שהשמועות קיימות, לכל הפחות ניהלתי בצורה רעה את המוניטין שלי, ולהיות בפעילות בנקאית עם מוניטין כזה, זה לא טוב". עם זאת, לדבריו, אם היו מציעים לו את הבנק, היה קונה אותו, כאקט של תרומה ותמיכה בעסקים בישראל ולא כהשקעה עסקית.

בהתייחסו לאחזקותיו בעבר של 15% ממניות אפריקה ישראל, אמר גיידמק, כי "זו היתה השקעה בשוק המניות, ומכרתי כשראיתי שיכולה להיות לי השקעה טובה יותר בשוק המניות". הוא מעיד, כי יחסיו עם לב לבייב טובים, ומכחיש פרסומים בתקשורת לפיהם נקלעו לסכסוך. לדבריו, לכל היותר מדובר בחילוקי דעות עסקיים על רקע שוק היהלומים באנגולה.

גיידמק התייחס לפרסומים בעבר על כך שניהל מו"מ לרכישת החברה לישראל בראשית 2004. "משפחת עופר מכרה לי את חלקה, 60% מהחברה, ב-600 מיליון דולר. לחצנו ידיים, זה היה בנוכחות של לפחות 10 עדים, בבית של עידן עופר בארסוף. כמה ימים אחר כך הנסיבות העסקיות השתנו והם שינו את דעתם. אפילו שלחצנו ידיים והם מכרו, אני מעדיף לא להתעקש. אני מספר את זה רק כי פורסם שהם אמרו שהם לא ניהלו איתי מו"מ. הם לא רק עשו מו"מ, הם מכרו", אמר. בחברה לישראל סירבו להגיב על הדברים.