סגירה מעורבת בבורסות אירופה בעקבות נתוני הצמיחה בארה"ב ברבעון השני

חברות האנרגיה רשמו עליות לאחר שהנפט עבר להיסחר מעל רמת 60 הדולרים בעקבות השריפה במזקקת הנפט של חברת BP

בורסות אירופה סיימו את יום המסחר האחרון השבוע במגמה מעורבת לאחר הגעתם של נתוני הצמיחה המאכזבים מארה"ב במהלך יום המסחר.

מדד הדאקס הגרמני ירד 0.1% לרמה של 4,886.5 נקודות, הקאק הצרפתי השיל 0.2% לרמה של 4,451.7 נקודות והפוטסי האנגלי הוסיף 0.2% לרמה של 5,282 נקודות

מניות חברות האנרגיה רשמו היום עליות נאות בעקבות עליית מחיר הנפט מעל לרמת 60 הדולרים לאחר ששריפה פרצה במזקקת נפט של חברת הנפט הטקסנית, BP.

רויאל דאץ' של הוסיפה 2.3%, כאשר בנוסף לעליה במחירי הנפט, קיבלה המניה חיזוק נוסף מהעלאת המלצה מבית ההשקעות ג'יי.פי. מורגן.

דיימלר-קרייזלר, יצרנית המכוניות, סיימה את המסחר בעלייה של 1.6% לאחר העלאת המלצה ל'תשואת יתר' מבית ההשקעות ליהמן ברדרס.

מניות יצרנית המכוניות הגרמנית פולקסווגן, טיפסו 2.2% לאחר שהחברה דיווחה על כך שהרווח התפעולי שלה במחצית הראשונה של 2005 עלתה ב-61.6% ל-1.4 מיליון אירו והמכירות צמחו ב-1.9% ל-46 מיליון אירו, מעל לתחזיות השוק.

מניית Business Objects הצרפתית זינקה 16% לאחר שהחברה העלתה את תחזיותיה לשנה הפיסקלית של 2005. החברה צופה כעת כי רווחיה יסתכמו ב-97 סנט למניה מול תחזית קודמת לרווח של 89 סנט למניה.

מניות הבורסה הלונדונית (LSE) קפצו ב-4.9% לאחר שוועדת התחרותיות הבריטית הודיעה כי המיזוג בינה לבין הבורסה הגרמנית (DE) יכולים לעמוד בתנאי התחרותיות של האיחוד האירופי ושל ארה"ב.

מניות חברת הביטוח הבריטית רויאל אנד סאן טיפסו 2% לאחר שהחברה הסכימה למכר את תיק ביטוחי ה-Viking שלה בארה"ב לחברת סנטרי תמורת 200 מיליון דולר במזומן.