לכלן מרדוק חוזר לאוסטרליה; אחיו ג'יימס עשוי לרשת בעתיד את אבא

לכלן כיהן כסמנכ"ל בניוז קורפ, שבראשה עומד רופרט מרדוק בן ה-74, ונחשב עד כה ליורשו

לכלן מרדוק, בנו של רופרט מרדוק, יו"ר ניוז קורפ, חברת המדיה הרביעית בגודלה בארה"ב, התפטר במפתיע מתפקידו כסמנכ"ל תפעול בניוז קורפ, והודיע כי ישוב לאוסטרליה עם אשתו ובנו, מאחר ש"נמאס לו להתגורר בניו יורק".

לכלן בן ה-33 התמנה לסגן מנכ"ל תפעולי בשנת 2000, לאחר שטיפס בסולם התפקידים. ניוז קורפ היא בעליה של אולפן הסרטים ההוליבודי פוקס המאה העשרים, ושל העיתון ניו יורק פוסט. שלשום (ו') פרסמה ניוז קורפ הודעה שבה נאמר שהתפטרותו של לכלן תיכנס לתוקפה ב-31 באוגוסט, והוא ימשיך לכהן כדירקטור בחברה.

לאחר עזיבתו של לכלן הפך אחיו הצעיר, ג'יימס בן ה-32, לבן משפחת מרדוק היחיד המועמד לרשת את רופרט מרדוק בן ה-74 בראשות החברה. רופרט מרדוק, שהפך את העיתון שירש מאביו לאימפריית מדיה, אמר שברצונו למנות את אחד מבניו למחליפו בהנהלת החברה, אולם חלק מבעלי המניות של החברה מעדיפים שיורשו יהיה הנשיא הנוכחי, פיטר צ'רנין.

"לכלן נתפס כאחד מהמחליפים הפוטנציאליים של רופרט מרדוק, ולאחר עזיבתו הפך ג'יימס למחליף הפוטנציאלי היחיד ממשפחת מרדוק", אמר אריה ברקופ, אנליסט בסניף הניו יורקי של בנק ההשקעות השוויצרי יו.בי.אס. "פרישתו של לכלן היתה מפתיעה מאוד".

ג'יימס משמש כמנכ"ל חברת שידורי הטלוויזיה בתשלום בריטיש סקאי ברודקסטינג, הפועלת מלונדון. בתו בת ה-36 של רופרט מרדוק, אליזבת, פרשה בשנת 2000 מתפקיד מנהלת בריטיש סקאי ברודקסטינג, וכעת היא עומדת בראש חברת המדיה הלונדונית שיין.

בתגובה להודעה על פרישת לכלן נפלה מניית סדרה א' של ניוז קורפ, שאינה מקנה זכויות הצבעה, הנסחרת בניו יורק, ב-19 סנט ל-16.38 דולר. מתחילת השנה איבדה המניה 12% מערכה. האנליסטית ג'סיקה רייף כהן מבנק ההשקעות האמריקני מריל לינץ' העריכה שבסופו של דבר יהפוך ג'יימס ליו"ר ניוז קורפ. לדבריה, יחליף צ'רנין את רופרט מרדוק באופן זמני עד שג'יימס יהיה מוכן לתפקיד היו"ר.

"עזיבתו של לכלן שמה קץ לחוסר הוודאות", אמרה רייף כהן. "עד עכשיו לא היה ברור איזה משני הבנים יירש את תפקיד היו"ר".