הקבינט אישר את תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה בסך של כ-316 מיליון שקל ל-2005 ו-2006

הקבינט אישר גם את הצעת נתניהו להקמת רשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן * תוקם רשות אכיפה פנים ממשלתית אשר תחליף את יחידת הממונה על הצרכן במשרד התעשייה

הקבינט חברתי כלכלי אישר את תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה בסך של כ-316 מיליון שקל ל-2005 ו-2006. כ-115 מיליון שקל יושקעו במהלך 2005 והיתרה ב-2006.

כ-145 מיליון שקל מיועדים לפרוייקטים שכבר אושרו. 171 מיליון שקל מיועדים לפרוייקטים חדשים.

בין הפרוייקטים המאושרים מערכות מידע ומיחשוב, החלפת מערכת תצוגה ובקרה במגדל פיקוח, השקעות במסופי הגבול וכן תשתיות למסוף מטענים נוסף, בעלות של 27 מיליון שקל.

בשדה התעופה יבוצעו גם שני פרויקטים בשיטת BOT (בילד אופרייט טרנספר) חברת מנרב תקים מכון לטיהור שפכים, אותו תכננה חג"מ, בעלות של כ-40 מיליון שקל.

המכון, שיפעל בשיטת הממברנות, יטהר כ-5,000 מ"ק שפכים ביום. בנוסף יוקם בשיטה זו מסוף מטענים שלישי, בעלות של כ- 27 מיליון שקל.

כמו כן אישר היום הקבינט החברתי כלכלי את הצעת שר האוצר, בנימין נתניהו להקמת רשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. על פי ההצעה, המתואמת עם משרד התמ"ת, תוקם רשות אכיפה פנים ממשלתית ועצמאית לסחר הוגן אשר תבוא במקום יחידת הממונה על הצרכן במשרד התעשייה .

הרשות תעסוק באכיפת חוק הגנת הצרכן על מנת למנוע נזקים העלולים להיגרם אגב רכישת שירות או מוצר לרבות נזקים אשר מקורם בפעולות של ספקים ובניצול לרעה של מעמדם תוך שימוש במידע ובכושר מיקוח שתוצאתם התקשרות לא הוגנת תוך פגיעה בציבור הצרכנים בישראל.