סאטקום גייסה 8 מיליון דולר ב-AIM לפי שווי של 30 מיליון דולר

בעל השליטה בחברה, צביקה בארינבוים: "אנו רואים בהצלחת ההנפקה הבעת אמון גדולה של המשקיעים המוסדיים"

סאטקום מערכות הצליחה לגייס היום בבורסת ה-AIM בלונדון 8 מיליון דולר לפי שווי של 30 מיליון דולר, בדומה לשווי אליו שאפה. יחד עם זאת, ההערכות בשוק היו שחברה תגייס כ-15 מיליון דולר, אך היא הסתפקה בסכום נמוך יותר. הוצאות ההנפקה עומדות על 2.5 מיליון דולר.

סאטקום אמורה להתחיל להיסחר בבורסה של לונדון ב-9 לאוגוסט. בעקבות ההנפקה מסר בעל השליטה בסאטקום, צביקה בארינבוים כי "ההנפקה ב-AIM תחזק את המבנה המאזני של החברה, תאפשר לה להשתתף במכרזים גדולים וכן להמשיך בפיתוח העסקי המואץ, תוך חדירה למדינות נוספות ומתן שירותים נוספים, בין היתר באמצעות מיזוגים ורכישות. בתקופה שכזו בשוק בלונדון, אנו רואים בהצלחת ההנפקה הבעת אמון גדולה של המשקיעים המוסדיים, אשר השקיעו בחברה הבת לפי שווי כמעט כפול מהשווי בו נסחרת סאטקום מערכות בבורסה בתל אביב".

סאטקום מערכות, מקבוצת וורלדגרופ הולדינגס , עוסקת במתן שירותי תקשורת מקומית ובינלאומית, שמבוססת בעיקר על תקשורת לויינית. כזכור, באפריל 2004 רכשה וורלדגרופ (שנשלטת על ידי בארינבוים, באמצעות חברת התוכנה SPL, שמחזיקה 65% ממניותיה), 52% ממניות סאטקום (לשעבר גילת סאטקום). לאחר הרכישה גיבשו הבעלים, יחד עם ההנהלה, תוכנית אסטרטגית לחברה, במקביל לפתרון הבעיות הפיננסיות של החברה.

ברבעון הראשון של 2005 רשמה החברה הכנסות של 22.2 מיליון שקל, לעומת 16.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי גדל מ-2 מיליון שקל ל-3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מאז ספטמבר האחרון רכשה סאטקום שתי חברות שפועלות בתחומה: גאיה קום, חברה פרטית ישראלית בעלת הסכם עם אירדיום העולמית, שמספקת שירותי טלפוניה ניידת באמצעות רשת לוויינים עולמית ו-IPlanet, שהייתה בשליטת יורוקום.

לקראת ההנפקה שכרה סאטקום את שירותיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק כנשיא החברה, כדי שיקדם את ההנפקה.