עליית מדרגה נוספת בסכסוך: עובדי תעש הפסיקו לערוך ניסויים בכלי נשק

עובדי תעש החליטו לשוב למחות מול בתיהם של אנשי האוצר; עוד שני בכירים בחברה עזבו

עובדי תעש החריפו את העיצומים, והחל מאתמול (ה'), הפסיקו לערוך ניסויים בכלי הנשק ובציוד של החברה.

כן החליטו לחדש את משמרות המחאה מול בתיהם של אנשי משרד האוצר - החשכ"ל, ירון זליכה, וראש אגף התקציבים, קובי הבר; קבוצת עובדים אף יצאה במשאיות לסייר בירושלים עם נשק של החברה, כדי להציג לציבור את הישגיה וחשיבות קיומה.

לדברי יו"ר ארגון העובדים, יצחק יהודה, "האוצר לא הזרים לתעש 200 מיליון שקל שהבטיח, ונתן לה רק הלוואה של 40 מיליון שקל. הוא לא בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בעובדים ולהיטיב עם בעלי ההון", אמר.

לדברי מנכ"ל תעש, אבי פלדר, לפי הנחיותיהם של רשות החברות והממונה על השכר באוצר, יבוצע ניכוי מתאים משכרם של עובדים שישבשו את העבודה או יאחרו בגלל פעולות המחאה.

לדבריו, "במקום לשבש את העבודה, יש לצפות מנציגות העובדים להיכנס למו"מ עם הנהלת החברה, כדי לאפשר את יישום ההבראה". פלדר גינה בחריפות את הצעד של משמרות מחאה ליד בתיהם של בכירי האוצר.

בתוך כך, הצרות בחברה הגיעו גם לשדרה הניהולית. על רקע חובות החברה, כוונת האוצר להפריטה, והסכסוך עם ההנהלה, התפטר מנהל מפעל הטילים בחברה, משה אפשטיין.

גם היועץ המשפטי של תעש, עו"ד שמואל סנראי, הודיע ליו"ר תעש, עובדיה עלי, ולמנכ"ל פלדר, על התפטרותו, וכנראה עומד להצטרף לרפא"ל.

עובדי תעש מתנגדים לדרישת ההנהלה, לקיצוץ ממוצע של 8% בשכר (סה"כ 50 מיליון שקל), וקיצוץ תנאי הפרישה שסוכמו עמם, כדי לצמצם את חובות העתק שלה.

ההסתדרות דרשה לבטל דרישה של ההנהלה להשבתת מגן, והאשימה אותה בניסיון לפגוע בזכויות היסוד של העובדים, ובדרדור יחסי העבודה בה.

הנהלת תעש לא שילמה את משכורות הגמלאים בגין יולי, ומזה שלושה חודשים שאינה מעבירה ליעדם את ניכויי העובדים, גם של החזר בגין הלוואות בנקאיות, אף שהוא נגבה מהם.

תגובת תעש: "הנהלת תעש מוסרת לכל העוזבים בהצלחה".