מחלקת עסקים

דוד בלס, "מלך הבורסה" של שנות ה-80, מככב בבית המשפט * גד זאבי עושה קומבינה בכסף שקיבל על הגרנד קניון בחיפה * וחברת רד, בראשות זהר זיסאפל, מקימה מרכז העשרה ממוחשב בפנימייה בלוד

"מלך הבורסה" על הכוונת

עו"ד יעקב בויאר, הנאמן על נכסי דוד בלס, מבקש מביהמ"ש המחוזי בת"א לבטל עיכוב של צו המאסר נגדו. בלס הוכרז פושט רגל לפני שלוש שנים, וכך גם אשתו איזבל. חובותיו מוערכים ב-100 מיליון דולר, 80 מיליון דולר מתוכם לתנועה הקיבוצית המאוחדת. בלס היה בשנות ה-80 "מלך הבורסה" ומעסקני השוק האפור. הוא ניהל את תיק ההשקעות של התק"ם ושל החברות הקיבוציות, עד שהתברר שהטעה את המשקיעים. "מפולת בלס" אירעה בדצמבר 1985, אז הפסיד ביום אחד 185 מיליון דולר והביא לסגירת הבורסה.

בינואר נעצר בלס בחשד להונאת נושים, לזיוף, להלבנת הון ולעבירות על חוקי פש"ר. בנובמבר 2004 ביקש בויאר לאסור את בלס, אך בהמשך הסכימו הצדדים כי צו המאסר יופעל נגד בלס אם יפר את התחייבותו להפקיד כספים בקופת הכנ"ר. על בלס הוטל תשלום חודשי של 6,000 שקל, ועל אשתו תשלום של 2,000 שקל. כן חויב להעביר 12 אלף שקל נוספים בכל חודש על חשבון חוב הפיגורים בגין האיחור בתשלומים. עדיין, טוען הנאמן, הזוג לא שילם כספים במארס-יוני, חרף סיכון המאסר. נכון לחודש יוני עומדים חובותיו של בלס לנאמן על 122 אלף שקל. (פש"ר 1166/00). (נועם שרביט)

הקומבינה של זאבי

בכסף שקיבל על הגרנד קניון בחיפה, שילם גד זאבי לבנק: זאבי ביקש מביהמ"ש המחוזי בחיפה לבטל הליך שמתנהל מול הבנק הבינלאומי, ולהמתין עם חילוט אחזקות של בעלת השליטה במ.ק.ח - ברטורה (הרשומה באיי הבתולה), שהחזיקה בבעלות מלאה בגרנד קניון. לפני כשבוע רכשה נכסי אזורים ממ.ק.ח 50% מהקניון תמורת 100 מיליון שקל, ומומש ההסדר בין זאבי לבנק על אשראי בסך 23 מיליון דולר לחברות בצפון. זאבי שילם לבנק 15 מיליון דולר ולפי ההסדר, יתרת החוב נמחקה והבנק שיחרר את אחזקות ברטורה. (פש"ר 476/04). (אורלי פלג-מזרחי)

רד תורמת בלוד

רד הקימה מרכז העשרה ממוחשב בפנימיית בית סקנדינביה בלוד. חברת התקשורת, בראשות היו"ר זהר זיסאפל והמנכ"ל אפי וכטל, תרמה מחשבים, מדפסות וריהוט משלים למשפחתונים, בהם לומדים תלמידים בגילים 4-14. היקף הפרויקט: למעלה מ-15 אלף דולר. לתרומה חברו "המועצה לילד החוסה", שמימנה את הקמת תשתיות רשת התקשורת; "אביזר סנטר", שתרמה וילונות; ו"בבילון", שתרמה רישיונות תוכנה.