עוד מיזוג ענק בענף התרופות: סאנופי- סינתלבו, בהיקף 10.4 מיליארד דולר

יצרנית התרופות השנייה בגודלה בצרפת, סאנופי, הסכימה לרכוש את החברה השלישית בגודלה, סינתלאבו, בעיסקת המרת מניות בשווי 58.4 מיליארד פרנק (10.4 מיליארד דולר). החברה הממוזגת תתחרה בחברת התרופות הגדולה בצרפת, רון-פולנק.

סאנופי מסרה היום (ה') שהיא תציע 13 ממניותיה על כל 10 מניות של סינתלאבו. לחברה הממוזגת יהיו הכנסות שנתיות של 35 מיליארד פרנק (6.2 מיליארד דולר).

המיזוג של סינתלאבו, יצרנית גלולת השינה סטילנוקס, ושל סאנופי, יצרנית תרופת ההרגעה טרנקסן, יאפשר להן להוריד את הוצאות המו"פ, להגדיל את רשתות המכירה שלהן, ולהתחרות טוב יותר לנוכח גל המיזוגים הפוקד את ענף התרופות בעולם, שמכירותיו מוערכות ב-242 מיליארד דולר בשנה.

שלשום הסכימה רון-פולנק למזג את חטיבות חומרי ההדברה והתרופות שלה עם אלו של הכסט הגרמנית למיזם משותף בשם אוונטיס, שמכירותיו (תרופות מירשם בלבד) יגיעו ל-11.2 מיליארד דולר בשנה.

סאנופי (Sanofi), שהיא חברה בת של תאגיד האנרגיה הגדול בצרפת, אלף-אקיטן (עד השלמת המיזוג טוטאל-פטרופינה, שהוכרז השבוע, בהיקף 13 מיליארד דולר), וסינתלאבו (Synthelabo), חברה בת של תאגיד התמרוקים ל'וריאל, יהוו יחד את חברת התרופות ה-11 בגודלה בעולם לערך.

היום אחה"צ אמורות היו שתי החברות לכנס מסיבת עיתונאים בפאריס, ולמסור בה פרטים נוספים על המיזוג, עליו הודיעו לראשונה אתמול (ד') לאחר סגירת השווקים בארה"ב ובפאריס.

בעקבות ההודעה עלתה הבוקר מניית סאנופי בפרנק אחד, ל-935 פרנק. מניית סינתלאבו ירדה ב-17 פרנק, ל-1,182 פרנק. בחודשיים האחרונים עלו מניות החברות בכ-%18, על רקע השמועות על מיזוגן הצפוי.

שתי החברות מסרו כי הן רוצות לחסוך 1.3 מיליארד פרנק לאחר מס, עד שנת 2002. מחזיקי המניות של סאנופי יחזיקו כשני שלישים מהחברה הממוזגת, והשליש הנותר יהיה בידי מחזיקי המניות של סינתלאבו. בחברה החדשה יעבדו 37,000 עובדים, ומטה החברה יהיה בפאריס.

מנהל במחלקת ניירות הערך בחברת ברוקרים פאריסאית אמר כי המיזוג הוא הגיוני, בעיקר אם שתי החברות ימצאו שותף בארה"ב. השתיים יתחרו ברון-פולנק על המקום התשיעי באירופה. נוכחותן בשוק האמריקני תהיה קטנה מזו של החברות המובילות באירופה, גלקסו-וולקאם ונוברטיס