ערוץ המזרח התיכון לבג"ץ: להתיר שידורי הספורט למנויי הכבלים

חברת צ'רלטון עתרה היום (ג') לבג"ץ כגד שרת התקשורת, לימור לבנת, המועצה לשידורי כבלים ולוויין, זכייניות ערוץ 2, ואחרים, בבקשה לבטל את ההחלטה לפיה שידורי ערוץ המזרח התיכון במתכונתם הנוכחית יוסרו מחבילת הערוצים המועברים למנויי הכבלים בעוד יומיים.

צ'רלטון היא בעלת זכויות השידור בישראל לאירועי ספורט שונים, ובעיקר משחקי הכדורגל של הליגה האנגלית והליגה האיטלקית, ומשחקים של נבחרת ישראל במסגרות בינלאומיות שונות. השידורים מלווים באופן חלקי בקריינות עברית ובפירסומות בעברית. בעלי השליטה בצ'רלטון הם אנשי העסקים אלי עזור ופנחס זאבי.

בתחילת ינואר החליטה המועצה לשידורי כבלים, כי שידורי המזרח התיכון מצריכים היתר מהמועצה, וללא היתר, השידורים אסורים ואסורה בהם הפירסומת.

לטענת צ'רלטון, המועצה לא קבעה כי שידורי ערוץ המזרח התיכון הם בלתי חוקיים, אלא המועצה קבעה הסדר נורמטיבי חדש, אשר קובע חובת רישיון חדשה על העברתם בכבלים של "שידורי חוץ", המיועדים בעיקרם לישראל. צ'רלטון אומרת, כי שידורי ערוץ המזרח התיכון הינם שידורי חוץ, אשר אינם מצריכים רישיון או היתר לפי חוק בזק. עוד נאמר, כי יש להתיר את שידורי ערוץ המזרח התיכון במסגרת חבילת הערוצים המסופקת לקהל מנויי הכבלים, וכל החלטה אחרת היא בלתי סבירה באופן קיצוני.(בג"ץ 1134/99)