פירמות זרות עוד לא הגיעו לכאן

מספר פירמות עו"ד מארה"ב ובריטניה, פועלות בישראל, על אף שאף פירמה זרה לא פתחה כאן עדיין משרד. כך מציין המדריך הבריטי המדרג את 500 פירמות עורכי הדין המובילות באירופה.

לפי המדריך, יש שמועות לפיהן פירמות ניו-יורקיות מסויימות שקלו לפתוח כאן משרדים קטנים, אולם זה לא אירע. לעומת זאת, מפרט המדריך את הפירמות הישראליות שפתחו משרדים בחו"ל: משרד שבלת-ישראלי-רוברטרס-זיסמן, מחזיק משרדים באמסטרדם וניו-יורק; צלרמאייר-פילוסוף, מחזיק משרד בלונדון, הפועל תחת השם צלרמאייר-פילוסוף-שיפר, וכן קשור עם הפירמה הניו-יורקית פריד-פרנק-האריס-שרייבר ויקובסון; משרד גזית-רוטנברג התמזג באחרונה עם פירמה מאמסטרדם, הפועלת תחת השם בראדה-קוטנר-גזית, והמשרד אף פועל עם פירמה מניו-יורק.

המדריל מציין, כי גופים בינלאומיים נעזרים בפירמות ישראליות. בנק ההשקעות ליהמן ברודרס, שהגיע לארץ לפני 4 שנים, נעזר במשרד הרצוג-פוקס-נאמן, המייצג גם את יו.בי.אס ודוייטשה בנק. משרד צלרמאייר-פילוסוף, מייצג את מריל לינץ' ומורגן סטנלי. לעבודת בנקאות שוטפת, ממליץ המדריך על משרד קנטוראלחנני-טל.

בנושא קניין רוחני, מציין המדריך כי היתה בתחום זה התפתחות גדולה שנבעה משני גורמים: הגידול בתחום ההיי-טק יצר מרחב עבודה בנושא רישום פטנטים וזכויות יוצרים. זה גם הביא פירמות העוסקות בקניין רוחני, להגדיל את הצדדים המסחריים שלהן, כדי לספק מיגוון שירותים רחב יותר ללקוחות מתחום ההיי-טק. הגורם השני להתפתחות, הוא תהליך השלום, שהביא לכניסתם של עסקים בינלאומיים רבים לישראל.

לפי המדריך, משרדו של עו"ד שלמה כהן, הוא הנחשב ביותר בתחום הקניין הרוחני. שותפים בו שלושה עורכי דין, יחד עם כהן עצמו, והמשרד עוסק בטווח העיסוקים של קניין רוחני. כמו כן, עוסק המשרד גם בתחום המסחרי.

גם במשרד ש. הורוביץ, מזכיר המדריך, יש מחלקה העוסקת בקניין רוחני. בתחום זה מצויינים שמותיהם של השותפים עורכי הדין אמנון גולדנברג, היו קוברסקי, וטל בנד.

באשר לפירמה של עו"ד טלי איתן - איתן-לצר-פרל-כהן-צדק, נאמר כי המשיכה את מגמת ההתרחבות שלה בשנה האחרונה. לפירמה יש שם טוב - מקומי ובינלאומי, והיא התרחבה מעבר לנושאי קניין רוחני, לנושאים של קרנות הון סיכון ואחרים.

משרדו של עו"ד ארנן גבריאלי, מציין המדריך, אף הוא נחשב ביותר בנושא קניין רוחני, בין השאר בשל נסיונו בליטיגציה בתחום זה. במשרד 5 עורכי דין ושני עורכי פטנטים.

מצויין גם משרדו של עו"ד סנפורד קולב, וכן משרדו של עו"ד ריצ'רד לוטי, שעבד בש. הורוביץ 10 שנים, ובנה משרד מצליח. גם למשרד גזית, כותב המדריך, ניסיון בתחום קניין רוחני וידע טכנולוגי. המשרד מייצג, בין השאר, את מיקרוסופט ואת קוקה-קולה.

בתחום הטלקומוניקציה מוביל משרד הרצוג-פוקס-נאמן, במאצעות עו"ד יצחק הרצוג. המשרד מייצג את AT&T, ספרינט, דוייטשה טלקום, כייבל אנד וויירלס, נורת'רן טלקום, וכן חברות כבלים מקומיות. בעבר פעל המשרד במשרד המפעיל הסלולרי השני, בעת שייצגו אחד הלקוחות שהפסידו במיכרז, וכן במסגרת המיכרז למפעיל נוסף לשיחות בינלאומיות, בעת שייצגו את הזוכה ברק. כעת, מצויין, הם מייעצים לגורם המתמודד על מיכרז המפעיל הסלולרי השלישי.

משרדו של עו"ד אמיר נחמד, שפרש ב-96' ממיתר-ליטמן והקים פירמה עצמאית, מציין המדריך, פעיל אף הוא בתחום הטלקומוניקציה. הפירמה, הכוללת 5 עורכי דין, מייצגת מציע במיכרז המפעיל הסלולרי השלישי, וכן פעלה במסגרת המיכרזים למפעיל סלולרי שני ולמפעיל שיחות בינלאומית, שם ייצגה את ערוצי זהב.

הפירמה אביטל-דרומי, אף היא פעילה בתחום הטלקומוניקציה ומייצגת חברות לציוד מרכזיות טלפוניות, כבלי טלוויזיה, ולווייינים. מצויינים גם משרדיהם של עו"ד יוסי לוי וגולדפרב-לוי-ערן; האחרון מייצג את אי.סי.איי טלקום ואמריקן סאות' ווסטרן בל.

בתחום קניין מסחרי, מצויינים משרדיהם של עורכי הדין יהודה רווה ושרגא בירן, הפועלים בירושלים. רווה, נאמר, מייצג רבים מבעלי המלונות הגדולים. כן מצויין, כי למשרד כספי יש מחלקה משגשגת בתחום זה. משרד פרידמן בחיפה, החזק בימאות, מקיים גם פעילות רחבה בנושא קניין מסחרי ונדל"ן, במסגרת משרדו התל-אביבי