פרוייקטים של מע"צ יצאו לדרך לאחר אישור התקציב, מלבד כביש 531

בוטל צו מניעה נגד עבודות כביש עוקף ג'לג'וליה

כל הפרוייקטים של מע"צ במחוז ת"א, שיצאו למיכרזים בסוף שנת 1998, יצאו לעבודה, לאחר שעוכבו מספר שבועות בגלל אי אישור התקציב. עתה, לאחר שהתקציב אושר, הפרוייקט היחיד שעדיין לא קיבל צו תחילת עבודה הוא כביש הרוחב 531. מהנדס מחוז ת"א, עמי לקס, אמר ל"גלובס", כי בגלל גודלו של הפרוייקט נערכות עתה בדיקות מקיפות, כדי שלא להיכנס להתחייבויות שאחרי כן לא ניתן יהיה לעמוד בהן.

הזוכה במיכרז, בסוף דצמבר, היא חברת סולל בונה, שתקבל עבור העבודה 64.8 מיליון שקל ללא מע"מ. מדובר בקטע בן 2.7 ק"מ בין כביש עוקף ג'לג'וליה, הנסלל בימים אלה על ידי אחים רויכמן וגיאו בר, לבין כביש עוקף הוד השרון, שגם הוא נסלל בימים אלה על ידי חברת דרכים. החיבור לכביש עוקף ג'לג'וליה יהיה באמצעות רמזור ולפי התכנון, התוואי ימשיך מזרחה מדרום לג'לג'וליה עד תוואי כביש 6 ושם יוקם מחלף. החיבור לעוקף הוד השרון הוא באזור התעשיה בכפר סבא.

תוואי כביש 531 עובר בדרום כפר סבא ליד אזור התעשיה, במחלף רעננה, נוגע בדרום רעננה, נוגס פינה קטנה בהרצליה ומתחבר במחלף עם נתיבי איילון בכפר שמריהו. הכביש הוא דו מסלולי ובין שני המסלולים משאיר התכנון מקום לרכבת הפרברים שאמורה להגיע מכיוון ראש העין לכפר סבא.

בשבוע שעבר דחתה שופטת השלום בתל אביב, דליה מארק-הורנצ'יק, את בקשת מושב שדי חמד, לתת צו מניעה זמני נגד חברת גיאו-בר, העובדת בכביש עוקף ג'לג'וליה יחד עם אחים רויכמן, במטרה שייפסקו העבודות על הכביש.

לצורך סלילת התוואי החדש לכביש 444 בקטע עוקף ג'לג'וליה, הופקעה רצועת קרקע באורך 1,665 מטר וברוחב 50 מטר מאדמות המושב, כאשר בין תוואי הכביש החדש 444 לבין הכביש הקיים 444 נוצרה מובלעת השייכת למושב.

המושב וגיאו-בר חתמו על הסכם, לפיו החברה הקבלנית תחפור בור בשטח השייך למושב ונמצא במובלעת, למטרת השלכת אשפה וגזם, אותו תכסה המשיבה בסופו של פינוי האשפה, וכן תבצע עבודות ישור שטח קרקע במובלעת, לצורך הכשרתו למתחם המיועד למסחר, שירותים והקמת תחנת דלק. לפי ההסכם, גיאו-בר יכולה להשתמש בעפר שהוצא מהבור לצורך תשתית הכביש.

גיאו-בר חפרה בור בשטח של 11 דונם, ביצעה איסוף חד פעמי של גזם מתחומי המושב והציבה במקום את הציוד ההנדסי הכבד שלה, המוביל את העפר לתוואי הכביש. המושב עתר להוציא את הכלים מהמקום בטענה שזו אדמה חקלאית וכן למנוע מגיאו-בר לקחת את האדמה לצרכי תשתית הכביש.

כאשר ניתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד, הופסקה העבודה ליום אחד, אולם למחרת היא חודשה כאשר הצו הוסר. השופטת קבעה, כי שטחי המובלעת אינם חקלאיים אלא אדמת בור ועל המושב לקיים את ההסכם עם החברה. את גיאו-בר ייצג עו"ד ארי מילשטיין