קבוצת אריסון מנהלת מו"מ להשתלב בפרוייקט השוק הסיטונאי בתל-אביב

קבוצת תד אריסון מנהלת מו"מ להשתלב בפרוייקט השוק הסיטונאי בת"א. הקבוצה כוללת את בנק הפועלים שבשליטת אריסון ומשפחת דנקנר - שיעניק ליווי פיננסי - ואת שיכון ובינוי, הנשלטת על ידי אריסון.

התוכניות נרקמות בידי עיריית תל-אביב, בעלת הקרקע, ובידי חברת שוק סיטונאי לתוצרת חקלאית בתל-אביב, המחזיקה בזכויות החכירה במקום, הנשלטת על ידי תנובה (%60) ועל ידי קבוצה של סיטונאים גדולים (%40).

ביוזמה להקמת הפרוייקט נוטלים חלק, בין היתר, שר החקלאות, רפאל איתן, וראש עיריית תל-אביב, רוני מילוא. עו"ד שרגא בירן הוא הפרקליט המלווה את הפרוייקט, והוא שמנהל בשם הצדדים מו"מ עם הרשויות. יצחק לנדסמן, המשמש כמנהל חטיבת הנדל"ן של תנובה, הוא הממונה מטעם תנובה על הטיפול בפרוייקט.

על פי התוכנית המתגבשת, יוקמו 4-6 מגדלי מגורים יוקרתיים בני כ-30 קומות כל אחד, וכן איזור מסחרי. על פי אומדנים, מדובר בבניית 800 יחידות דיור ועשרות חנויות, בעלות (למכירה) הנאמדת במיליארדי שקלים. תוכניות הבניה מתייחסות ל-50 דונם קרקע, שחלקם (בפינת הרחובות דרך פתח תקוה-קרליבך) מוחזקים על ידי מעריב.

בירן אמר בתגובה: "עוד לא התקשרנו עם אף אחד. אנחנו נמצאים במצב שיש אלינו פניות רבות. בשלב זה אנחנו עדיין מגבשים את התוכניות"