רובינשטיין מבקש מבג"ץ להדיח את רב עפולה שהורשע בגניבה

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, עתר היום (א') לבג"ץ, בדרישה להעביר מכהונתו את רב העיר עפולה, הרב פרץ ציוני, ולבטל את החלטת בית הדין המשמעתי של רבני העיר. בית הדין החליט שלא להעביר מתפקידו את הרב ציוני, אלא להסתפק בשלילת חלק מסמכויותיו.

הרב ציוני הורשע בגניבה על ידי עובד ציבור, מירמה והפרת אמונים. לטענת רובינשטיין, חומרת העבירות מחייבת את המסקנה, כי בית הדין היה צריך להעבירו מתפקידו.

בעקבות קרע שהתגלע בין הרב ציוני למועצה הדתית בעפולה, הוא נאלץ לבצע את תפקידו מביתו. הרב ציוני גבה אגרות בשל שירותים שנתן, והפקידן בחשבון בנק נפרד. חלק מהכספים שימשו לצורך הפעלת לשכתו, אולם בית המשפט קבע, כי חלק מהכספים הוצאו על ידי הרב למטרות פרטיות. ציוני הורשע ונידון ל-6 חודשי עבודות שירות ולשנתיים מאסר על תנאי.

סגן שר הדתות הגיש קובלנה נגד הרב ציוני לבית הדין המשמעתי של רבני העיר. בית הדין החליט שלא להעביר את הרב ציוני מתפקידו, אלא קבע, כי לא יוכל לעסוק בנושאי כשרות ורישום נישואין.

הפרקליטות הביעה ספק באשר ליכולתו של בית הדין המשמעתי לפסוק עונש כזה, וליצור מעמד של רב עיר מכהן נטול סמכויות. "קשה לקבל תוצאה, לפיה אדם מכהן בתפקיד באופן פורמלי, מקבל את מלוא שכרו, ומאידך נשללו ממנו רוב סמכויותיו"