רובינשטיין: על נתניהו לצרף שר נוסף לפגישותיו עם סאות'רן אנרג'י

החברה, המעוניינת לרכוש את חברת החשמל, מיוצגת בידי עוה"ד של נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, קובע, כי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להזמין שר נוסף לכל השיחות שהוא מנהל וינהל עם אנשי חברת סאות'רן אנרג'י האמריקנית, המעוניינת לרכוש את חברת החשמל בישראל יחד עם ועד העובדים של החברה.

עורך הדין המנהל את השיחות בישראל מטעם סאות'רן, הוא דוד שימרון, ידידו של נתניהו ועורך הדין הפרטי שלו. שימרון שותף יחד עם עו"ד יצחק מולכו במשרד שימרון-מולכו-פרסקי. מולכו ממונה מטעם נתניהו על השיחות עם הפלשתינאים.

בשיחה שהתקיימה באחרונה, בחר נתניהו לשתף את שר האוצר, יעקב נאמן. כמו כן קבע רובינשטיין, כי כאשר תידון תוכנית סאות'רן בוועדת השרים להפרטה, יתווספו להרכבה עוד שני שרים. הממונה על ביצוע ההוראות, על פי רובינשטיין, הוא שמעון שטיין, היועץ המשפטי של משרד ראש הממשלה. חוות הדעת של רובינשטיין ניתנה לאחר פנייה להנחיות מצד משרד שימרון-מולכו.

דוברת משרד המשפטים מסרה בתגובה: "במסגרת ההסדר שנקבע בשעתו לגבי פעילותו, מסר מולכו על קשרי העבודה עם החברה המדוברת. על מנת להפיג את החשש לניגוד עניינים, הטיל היועץ המשפטי לממשלה שורת מגבלות מפורטות לגבי אופן הטיפול בהפרטת חברת החשמל, זאת בנוסף למגבלה שמולכו קיבל עליו מרצונו - להימנע מטיפול אישי בחברה.

"המגבלות נוגעות בין היתר להרכב ועדת השרים לענייני הפרטה בעניין זה, לפורום המשתתפים בדיונים שלא בוועדת השרים, להצהרה בפרוטוקול בדיון בוועדה ולדיווח למבקר המדינה. אין בידינו פרטים מלאים באשר לשאלה האם קוים ההסדר המפורט דלעיל, וכמובן האישור מותנה בקיומו הקפדני".

סאות'רן חתמה על הסכם ועד עובדי חברת החשמל לרכישה משותפת של השליטה בחברה. נציג סאות'רן בישראל ואיש הקשר עם יו"ר הוועד, יורם אוברקוביץ, הוא דודו הלוי, לשעבר כתב "טיים" בישראל. הלוי כתב את הכתבה בעניין הטבח בסברה ושתילה, בעקבותיה זכה השר אריאל שרון בתביעת דיבה נגד השבועון.

(ראה כתבה במוסף "כסף")