רפא"ל ולוקהיד-מרטין יספקו טילי "פופאי" לאוסטרליה ולמדינות נוספות ב-133 מיליון ד'

החוזה - במסגרת המכירות הצבאיות של ארה"ב לארצות זרות * ייצור הטילים יתבצע בארה"ב ובארץ

חיל האוויר של ארה"ב העניק לחברת פגאסוס, המיזם המשותף של רפא"ל ולוקהיד-מרטין לייצור טילים, חוזה לייצור ואספקת טילי אוויר-קרקע מדגם "פופאי" לחיל האוויר המלכותי של אוסטרליה ולמדינות נוספות. היקף האספקה הוא 133.3 מיליון דולר, כולל לחיל האוויר האמריקני עצמו, וככל הנראה גם לדרום-קוריאה.

החוזה יתחלק שווה בשווה בין השותפות במיזם. החוזה ניתן ע"י חיל האוויר האמריקני, במסגרת תוכנית המכירות הצבאיות של ארה"ב למדינות זרות. ההזמנה היא חלק מחוזה שנחתם בין ארה"ב לפגאסוס בחודש ספטמבר בשנה שעברה. החוזה עשוי להקיף ייצור של עד 250 טילי "פופאי" (142-AGM) עבור ארה"ב ומדינות זרות.

אוסטרליה הודיעה לראשונה בשנת 1996 על כוונתה לרכוש טילים לתקיפה מדוייקת עבור מטוסי קרב מסוג אף-111.

ייצור הטילים עבור הלקוחות יתבצע במפעלי לוקהיד-מרטין באורלנדו, פלורידה, ובטרוי, אלבאמה, וכן במפעלי רפא"ל בארץ. מיזם פגאסוס הוקם בחודש אוגוסט 1996, במטרה לשווק ולייצר במשותף את טילי האוויר-קרקע במדינות שונות.

בשנה שעברה הורחבו תחומי הפעילות של המיזם, והם כוללים מאז גם שיווק וייצור משותף של טילי אוויר "פיתון-4", מפיתוח רפא"ל, וטילים אחרים.

ה"פופאי" משוגר מהאוויר, ממרחק רב מהמטרה, והוא יעיל נגד מטרות יבשתיות וימיות. הטיל משתמש בחיישן טלוויזיה או בחיישן אינפרה-אדום, ומתביית על המטרות בשיטה עצמאית או בהנחייה. שיגורו ממרחק מקטין את זמן חשיפת המטוס לאיומים. ניתן להתקין בטיל ראש קרב מתפוצץ או חודר. הטילים ניתנים כיום להפעלה, בין השאר, ממפציצים אסטרטגיים בי-52 של חיל האוויר האמריקני