קול ישראל: "מאזנים" את קרן נויבך עם מנחם בן

לאחר מספר ניסיונות לפטר את עורכת התוכנית "סדר יום", החליטה רשות השידור כי מיום ראשון יוצב ליד נויבך מנחה אורח, על מנת ש"יאזן" את התכנים בתוכנית

הנהלת רשות השידור ממשיכה בניסיונותיה לשנות את תוכניתה של קרן נויבך. ל"גלובס" נודע כי לאחר מספר ניסיונות לפטר את עורכת התוכנית מירית הושמנד-מיטרני, החליטה הנהלת הרשות בימים האחרונים כי החל מיום ראשון יוצב לידה מנחה אורח, על מנת שזה "יאזן" את התכנים של התכנית.

לתפקיד מגיש האורח הראשון נבחר מנחם בן, מבקר השירה, פליט הריאליטי "האח הגדול". על-פי גורמים ברשות השידור, מדובר בניסיונות "להצר את צעדיה של נויבך".

תוכנית הבוקר היומית של נויבך, "סדר יום", ידועה בקו החברתי האלטרנטיבי שלה, שלא אחת תוקף את הממשלה על התנהלותה.

מאז התמנתה הנהלת רשות השידור החדשה, ובראשה המנכ"ל יוני בן-מנחם ומנהל קול ישראל מיקי מירו, נעשו מספר ניסיונות להגביל את נויבך ואת המגישים האחרים ברצועת הבוקר. בין היתר יצאו הוראות לאסור לפתוח את התוכנית בהבעת דעה של המגיש, ובהמשך זומנה עורכת התוכנית לשימוע לפני פיטורים. שני הניסיונות לא צלחו.

כעת הוחלט, כאמור, לקחת מנויבך את תפקיד המגישה היחידה ולצרף אליה מגיש אחר, על מנת לאפשר "ריבוי דעות".

על-פי גורמים ברשות השידור, ההחלטה לבחור במנחם בן, שנויבך ביקרה אותו בעצמה בתוכנית, היא "תגרנית". על-פי אותם גורמים, "לא ייתכן שישימו פליט ריאליטי שפוטר מקשת בשל דעותיו ההומופוביות, פרובוקטור להכעיס, ליד נויבך - המנהלת תוכנית רצינית התוקפת תופעות כמו זו שבן מייצג. זה ניסיון מכוון לדחוק את רגליה של נויבך ולפגוע בתוכנית כפי שהיא כיום".

נויבך סירבה להגיב. מרשות השידור נמסר: "מדובר בהחלטה מקצועית של מנהל הרדיו מיקי מירו, שמטרתה להפוף את השידורים מגוונים ומעניינים יותר, על מנת להגביר את ההאזנה לתכניות הבוקר".