הסטארט-אפים המבטיחים: Taykey עוסקת בגילוי טרנדים

החברה סורקת 50 אלף מקורות מידע ברחבי האינטרנט

כשענקית הגרילים Webber ביקשה לפנות לבני 25-50 חובבי ספורט, היא לא ציפתה להודעת הפרישה הדרמטית של אלכס פרגוסון מאימון מנצ'סטר יונייטד. התחזיות אמנם הצביעו על העזיבה, אך ההודעה בתחילת מאי השנה הפתיעה לא מעט אנשים.

את עמית אבנר וחברת Taykey, שהוא ייסד ומנהל, זה פחות הפתיע. לא בגלל שהוא אוהד כדורגל מושבע, אלא בגלל שהטכנולוגיה שפיתחה החברה יודעת לזהות טרנדים בזמן אמת ולהתאים להם קמפיינים פרסומיים. תוך דקות ספורות פרסומות של Webber מילאו את האתרים שדיווחו על פרישת פרגוסון.

גם כשהאורות כבו במשחק הסופרבול בפברואר השנה, טייקי הייתה שם כדי לזהות שהעלטה באחד מאירועי הספורט החשובים של השנה הפכה לנושא מדובר ולשדך בין הלקוחות המפרסמים לבין אתרים שמדברים על הנושא.

"ניטור מידע לבדו זה לא מעניין", מסביר אבנר, "מפרסמים לא רוצים לראות עוד מסך עם נתונים על מה שטרנדי עכשיו. אנחנו מביאים להם מוצר שמאפשר להם לא רק לדעת מה חם אלא גם מה אפשר לעשות עם זה. יש פער גדול בין ניטור מידע לבין מה שאנחנו עושים".

החברה גייסה עד היום 17 מיליון דולר והשווי שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון דולר. הכנסות החברה עברו כבר את קו 10 מיליון הדולרים והיא ממשיכה להציג שיעורי צמיחה שנתיים מרשימים. השנה רשמה עלייה של 450% בהכנסות לעומת 2012, אז היא רשמה 300% צמיחה לעומת 2011. "קיבלנו כמה הצעות רכש אבל זה לא הכיוון שלנו", מספר אבנר.

בשנה החולפת גויסו שני סמנכ"לים בכירים לחברה ברמת ה-CFO וה-COO. החברה מעסיקה 55 עובדים, 33 מתוכם בישראל, והשאר בעולם. "אנחנו רוצים לגייס עוד 15 עובדים עד סוף השנה ועוד 30 עובדים בשנה הבאה", מבהיר אבנר.

טייקי חולשת על 50 אלף מקורות מידע שכוללים, בין היתר, את פייסבוק, טוויטר ויו-טיוב, לצד טוקבקים ובלוגים ברחבי העולם החברה מספקת שירותים לחברות ענק בהן יוניליבר וקוקה קולה.

Taykey

■ תחום פעילות: ניטור טרנדים בזמן אמת והתאמת קמפיינים פרסומיים

■ מייסד ומנכ"ל: עמית אבנר

■ שנת הקמה: 2008

■ מספר עובדים: 55

■ גיוסי הון: 17 מיליון דולר

■ משקיעים: סקויה, טאנאיה, סופטבנק, מרקר ויובל שחר