כתובת רוססה על קיר ביהמ"ש העליון: "לא הורסים בית כנסת"

עפ"י החשד, הכתובת רוססה כחלק מהמאבק נגד הריסת בית כנסת בגבעת זאב, שבג"ץ קבע כי נבנה על קרקע פלסטינית פרטית

גראפיטי בבית משפט עליון  /צילום: אוריה תדמור
גראפיטי בבית משפט עליון /צילום: אוריה תדמור

אלמונים ריססו היום (ד') כתובת על מבנה בית המשפט העליון: "לא הורסים בית כנסת, רוצים מדינה יהודית" - כך דווח בגלי צה"ל.

על-פי החשד, הכתובת רוססה כחלק מהמאבק נגד הריסתו של בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב.

בג"ץ קבע כי יש להרוס את בית הכנסת עד היום, מאחר שנבנה על קרקע פלסטינית פרטית. מחשש שייהרס בית הכנסת, התבצרו בו כבר הלילה מאות אנשים, שמאיימים כי יסרבו לעזוב את המקום, ואף התנגדו בכוח להריסה.

אחד מהמתבצרים, יהודה פואה, סיפר בריאיון לרינו צרור בגלי צה"ל על המתרחש, והתייחס להחלטת בג"ץ. "הריסת בית הכנסת זו החלטה גזענית של בג"ץ, לא יכול להיות שמורידים אחד ליהודי בלי משפט, ואילו למחבלים רוצחים עושים דחיות ובדיקות ובירורים", אמר.

בתוך כך, בשעות אחר-הצהריים בג"ץ אישר לדחות בשבועיים את הריסת בית הכנסת בגבעת זאב.

אתמול (ג') תקף בחריפות המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין, את חברי הכנסת שטוענים כי בג"ץ מעכב הריסת בתי מחבלים. באירוע שנערך במכללת כנרת אמר רובינשטיין: "אין כל שחר לעלילות על עיכובים בדיונים על הריסות בתי מחבלים. את תסכוליהם של פוליטיקאים וכותבים כאלה ואחרים, אל יוציאו על בית המשפט".

רובינשטיין התייחס גם להחלטתו האחרונה של השופט עוזי פוגלמן לעכב הריסת בתים עד לדיון בעתירות שהוגשו נגד ההריסה, ואמר: "אם לא היינו נוהגים כך, היינו כסדום ועמורה, תחילה הורסים ואחר-כך מבררים".

"יום עצוב לדמוקרטיה"

ח"כ איציק שמולי (העבודה) מסר בתגובה: "זו התוצאה של ההסתה הפרועה של גורמים קיצוניים שמתלהמים מול שופטי ישראל. עכשיו גם אלה שמגלגלים עיניים לשמיים לא יוכלו לומר עוד שהכתובת אינה על הקיר. זה מחריד לחשוב שפגיעה בשופט על רקע פסיקתו היא קרובה מאי-פעם".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ויו"ר השדולה לביצור מעמדו של שלטון החוק, מסרה: "הכתובות שרוססו על קיר בית המשפט העליון הם תוצאה ישירה של ההתבטאויות הקשות של חברי הכנסת. מדובר בעוד יום עצוב לדמוקרטיה בישראל ולפגיעה הקשה במעמדו של בית המשפט העליון ושלטון החוק. ביום שלישי הבא, 10.11.15, אקיים כינוס חירום יחד עם ח"כ רוויטל סוויד של השדולה המשותפת לביצור מעמדו של שלטון החוק. מבית המחוקקים תצא אמירה ברורה כי הפגיעה בבית המשפט היא כפגיעה בנו, המחוקקים".

ח"כ רויטל סויד (העבודה), יו"ר השדולה לביצור מעמדו של שלטון החוק, הוסיפה: "כל אזרח רגיל שהיה מאיים ומסית כנגד בית משפט העליון ושופטיו, כפי שעשו שרים בכירים וחברי כנסת בשבועות האחרונים, היה מוצא את עצמו בחקירת משטרה ועם כתב אישום. הגרפיטי על קירות העליון הינו ניסיון להלך אימים באופן בריוני על בג"ץ לפני הכרעה שיפוטית. זהו פועל ישיר של הסתה בוטה ואלימה המובלת עך-ידי שרים וחברי כנסת, שבדבריהם נתנו לכך לגיטימציה".