אורבימד, זהר זיסאפל ומוריס קאהן משקיעים בחברה לאבחון סרטן

חברת נוקלאיקס (Nucleix) הישראלית, שפיתחה שיטה חדשה לאבחון סרטן, גייסה 3 מיליון דולר מקרן אארום וונצ'רס של מוריס קאהן , מקרן אורבימד ישראל ומ זהר זיסאפל

זוהר זיסאפל / צלם: איל יצהר
זוהר זיסאפל / צלם: איל יצהר

חברת נוקלאיקס (Nucleix) הישראלית, שפיתחה שיטה חדשה לאבחון סרטן, גייסה 3 מיליון דולר מקרן אארום וונצ'רס של מוריס קאהן, מקרן אורבימד ישראל ומזהר זיסאפל. אורבימד וזיסאפל כבר השקיעו בסבב הגיוס הראשון של החברה, בהיקף של 5.5 מיליון דולר. בנוסף גייסה החברה עוד 3 מיליון דולר משורה של משקיעים פרטיים.

נוקלאיקס מיישמת את תחום המחקר החדש יחסית של האפיגנטיקה (מצב שבו גנים זהים מתבטאים באופנים שונים) כדי לאבחן סרטן מסוגים שונים. תאים סרטניים הם שונים מתאים בריאים ב"תגים" כימיים שמתווספים או שלא מתווספים לגנים שלהם, וכך מונעים פעולה מגנים מסוימים ומעודדים פעולה של אחרים.

נוקלאיקס פיתחה שיטה שמאפשרת לקרוא את התגים האפיגנטיים בתאים שונים. הבדיקה הראשונה שלה, לאבחון סרטן בשלפוחית השתן, עשויה להיות זמינה באירופה תוך מספר חודשים.

נוקלאיקס הוקמה ומנוהלת היום על ידי אילון גנור, אשר ייסד וניהל בעבר את חברת ווקלטק. יזמי החברה, בוגרי מכון ויצמן, הם ד"ר דני פרומקין וד"ר אדם וסרשטרום. ד"ר עופר שפירא הוא הנשיא וסמנכ"ל התפעול.

סרטן שלפוחית השתן מאופיין בשיעורי ריפוי גבוה אך גם חזרתיות גבוהה, ולכן המבריאים - כ-800 אלף איש בשנה בארה"ב בלבד - מנוטרים למשך כל חייהם. כיום הבדיקות הללו פולשניות, והתקווה היא להחליפן בבדיקת שתן רגילה.

ד"ר דן גלוון, שמנהל את קרן אאורום, ציין כי ההשקעה מכניסה את אאורום לתחום הדיאגנוסטיקה, שהפך בשנים האחרונות למבטיח בזכות עלייה בשיעורי ההצלחה.

Nucleix

שנת הקמה: 2008

תחום פעילות: אבחון סרטן

מנכ"ל: אילון גנור

גיוסי הון: 11.5 מיליון דולר

משקיעים: זהר זיסאפל, מוריס קאהן, אורבימד ואחרים

מקור: IVC-Online