IDB: הסכם הנציגויות נחות; אין חדלות פירעון

מניית אי.די.בי אחזקות מתרסקת 15% ומשלימה צניחה של 95% מהשיא; הקבוצה שווה כ-350 מיליון שקל בלבד ■ פנתה לביהמ"ש: יש עודף נכסים על התחייבויות בהיקף של מיליארדי שקלים

נוחי דנקנר ו-IDB משיבים אש משפטית: ברקע לאיחוד הכוחות בין נציגויות האג"ח של אחזקות ופתוח, שעיקרו נטילת השליטה מדנקנר, פנו היום (א') החברות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח לבית המשפט בבקשה לסלק על הסף את בקשת "ההשתלטות העוינת" הנושאת את הכותרת "בקשת הבראה לחברת אי.די.בי חברה לפתוח", שהוגשה על-ידי הנושים ב-21 באפריל.

ואלה נימוקי הבקשה:

- "ההסדר" המוצע בבקשה לא מוסכם על החברה, ואין כל בסיס בדין לכפות על חברה "הסדר" ללא הסכמתה. בית המשפט אינו מוסמך לכפות על חברה לשנות את ההסכמות בינה לבין נושיה.

- הצעת ההסדר מניחה בבסיסה חדלות פירעון של החברה וזאת כאשר אין חולק כי נכון למועד הגשת הבקשה עמדה ועומדת החברה במלוא התחייבויותיה וכי היא מודיעה כי ביכולתה להמשיך ולעמוד בהתחייבויותיה העתידיות. הליך בקשת הסדר אינו ההליך הנכון בו נבחנת חדלות פירעונה של חברה.

בשלב זה מסבירה IDB כי ההסכם בין הנציגויות חשף לעיני כל את הכוונה האמיתית שעמדה ועומדת בבסיס בקשת המבקשות: מדוע מבקשים הנושים לקחת שליטה על אי.די.בי בשעה שהם טוענים כי היא חדלת פירעון? מדוע הסכימה נציגות האג"ח של החברה להעמיק את הבור העצום של מעל 1.5 מיליארד ש"ח במאות מיליוני ש"ח נוספים?

התשובות לתהיות אלה פשוטות בתכלית, לדברי IDB. המשיבה אינה ומעולם לא הייתה חברה חדלת פירעון. ההפך הוא הנכון - למשיבה עודף נכסים על התחייבויות בהיקף של מיליארדי שקלים. הטענה בדבר חדלות הפירעון הייתה ונותרה טענת בדים שכל מטרתה לשמש בסיס לזעזע את יציבות הקבוצה כדי להשתלט על נכסיה.

"מסיבה זו מוכנה נציגות אג"ח של החברה להפריש 'בנדיבות' מאות מיליוני שקלים למחזיקי אחזקות. העודף הנכסי אצל המשיבה כה גבוה, עד כי נציגות אג"ח של החברה מוכנה לשלם אתנן של מאות מיליונים כדי ליהנות מיתרת העודף המגיעה להיקפים של מיליארדים.

אין ספק כי 'הסכם הנציגויות', לרבות תוכנו הנחות, הדרך הקלוקלת בה גובש, סבך האינטרסים שפעלו בעניין ועוד, יעמדו בבוא זמנם לבירור בפני בית המשפט ואין זה המקום להתייחס אליו בהרחבה. יחד עם זאת, דומה, כי מסקנה אחת ברורה וחד משמעית עולה מעצם כריתת ההסכם וכל שכן מעיון בפרטיו. המסקנה הינה: המשיבה היא חברה סולבנטית ויציבה".