הודעה דרמטית של גבעות: הבאר ב"מגד 5" מסחרית; קצב ההפקה - 3,015 חביות נפט ב-189 שעות

לא מסרה מהו גודל המאגר - ממתינה לדו"ח הנדסי שיגיע בשבועות הקרובים ■ קצב ההפקה: 472 חביות נפט וגז ביום - אך הקצב לא יציב ■ שכבות 7 ו-8 טרם נבחנו - עשויות להוסיף למסחריות הבאר ■ גורם בשוק: "זו באר מסחרית ששווה להפיק ממנה אבל זה עדיין לא הופך אותנו לסעודיה"

העצבים חשופים: המסחר ביחידות ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט גבעות הופסק היום (ד') בשעה 16:16 בבורסה לקראת הודעה של החברה. המסחר הופסק בעלייה של 1% ביחידות ההשתתפות למחיר 10.2 אגורות היחידה. לאחר סיום המסחר הוציאה גבעות את ההודעה המיוחלת" באר הנפט ב"מגד 5" הינה מסחרית.

גבעות הודיעה כי בכוונתה להמשיך במבחני ההפקה ותהליך ניקוי הבאר עד ליום ב' הקרוב, ה-26 ביולי, כשלאחר מכן יופסקו המבחנים וחלק מציוד המבחנים יפורק ויוחזר לחו"ל. עוד מעדכנת גבעות כי עד ליום ה-15 באוגוסט נערכת גבעות להכנת הבאר להפקה ולהרכבת ציוד הפקה באתר.

בין ה-4 ביולי ל-20 ביולי ובמשך 189 שעות זרמו לפי הבאר 3,015 חביות, אשר הכיל בתוכו גז נילווה. הכמות המוערכת של הגז, בתירגום לחביות נפט, מוערכת ב-90 חביות נפט ליום. חישוב זריז מראה כי מדובר על כ-382 חביות נפט ליום וביחד עם חביות הגז מדובר על סך של כ-472 חביות נפט וגז ביום.

נציין כי גבעות עצמה לא ציינה בהודעתה מהו גודלו של מאגר הנפט באתר, נתון לו ציפו המשקיעים בעקבות מבחני ההפקה. החברה ממתינה לדו"ח הנדסי מחו"ל שיראה כמה חביות יש במאגר, כאשר הדו"ח הראשוני יגיע ב-15 באוגוסט והדו"ח הסופי בעניין יגיע ב-15 בספטמבר.

גורם בשוק: "לא סעודיה"

אך קצב ההפקה אינו יציב. "עד כה מתקבל קצת הפקה שעדיין איננו מתייצב לגמרי ועולה או יורד בקצב של כ-50 חביות ביום", מציינת גבעות בהמשך ההודעה. "להערכת השותף הכללי, ניתן לייחס תנודתיות זו לכך שתהליך הניקוי של הבאר טרם הסתיים".

גבעות מציינת עוד, כי שיעורי הזרימה במקטעים 1-6 הינם נמוכים מהסיכום האריתמטי של שיעורי הזרימה, שהתקבלו בכל מקטע בנפרד. היא מעריכה שפער זה נובע "מסיבות גיאולוגיות ובשל נסיבות הכרוכות בציוד ובמכשור, שבהם מבוצעים המבחנים".

גבעות מציינת שמקטעים 7 ו-8 טרם נבחנו, ובהם יש גם פוטנציאל להגברת מסחריות הבאר.

גורם בשוק ציין בשיחה עם "גלובס", כי "זו באר מסחרית ששווה להפיק ממנה, אבל זה עדיין לא הופך אותנו לסעודיה. גבעות לא מציינת את ההיקף הכולל - הם מחכים לדו"ח הנדסי. לדעתי יהיה מחר מימוש במניה כי בשוק ציפו לקצב של 500-600 חביות ביממה. המספרים קרובים לציפיות אבל אין אינדיקציות לגבי ההיקף הכולל של כל המאגר, וזה קצת בעייתי".