תדיר גן קיבלה הזמנה בסך 15 מיליון אירו; מנייתה זינקה ב-17%

ההזמנה מ-GM אירופה היא לייצור אגני שמן למנועי בנזין במשך 6 שנים, בהיקף שנתי חזוי של כ-2.5 מיליון אירו * תדיר גן תקבל גם תשלום חד פעמי בסך 700 אלף אירו, עבור היערכותה לפרויקט

חברת תדיר גן, שבשליטת אינספייר של אבי ורטהיים, הפועלת בתחום המתכות, קיבלה הזמנה בהיקף של כ-2.5 מיליון אירו בשנה, למשך שש שנים (סך הכול 15 מיליון אירו), מחברת GM Powertrain Europe, הקשורה לג'נרל מוטורס האמריקנית.

על פי הסכם המסגרת תייצר תדיר גן מדי שנה כ-140 אלף אגני שמן מאלומיניום, עבור מנועי בנזין 1.6 ליטר מדור 4 החדש, שבכוונת המזמינה להתקין במספר דגמים שייוצרו על ידה בשנות הדגם 2013 ואילך. עד עתה ייצרה תדיר גן מגוון רחב של אגני שמן למנועי הבנזין 1.6 עד 1.8 ליטר מדור 3.

תחילת הייצור הסדרתי של אגני השמן צפויה בשנת 2013, והמוצרים יסופקו לקו ההרכבה של GM בהונגריה. בנוסף, תהיה זכאית תדיר גן על פי ההסכם לתשלום חד פעמי של 700 אלף אירו, עבור היערכותה לפרויקט.

תדיר גן עוסקת בייצור, עיבוד, הרכבה ומכירה של מכלולים מכאניים העשויים אלומיניום, מגנזיום ואבץ, המיוצרים בטכנולוגיה של יציקות לחץ מדויקות. מוצרים אלה מיועדים בעיקר עבור תעשיית הרכב, ולפיכך מיועדים ברובם לייצוא, והם מבוססים על שימוש במגוון טכנולוגיות מתקדמות. הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-7.4 מיליון אירו.

לפשיטת הרגל של ענקית הרכב האמריקנית GM (ג'נרל מוטורס) עלולה להיות השפעה קריטית על החברה, שכן היא לקוחה מרכזית של תדיר גן. אם החברה החדשה שקמה תחת GM הקורסת לא תספק הזמנות ראויות לתדיר גן - הרי שעתיד החברה לוט בערפל.

בתגובה לידיעה זינקה היום מניית תדיר גן ב-17.4%, לאחר שצנחה ב-68% ב-12 החודשים האחרונים, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 5.3 מיליון דולר בלבד. נזכיר, שאינספייר נכנסה להשקעה בתדיר גן בסוף שנת 2003, לפי שווי חברה של 18 מיליון דולר. מאז ועד היום המשיכה אינספייר ברכישה של מניות תדיר גן, ובין השאר רכשה את אחזקות קרן פימי בחברה. *