זעזוע נוסף באפריקה ישראל: אילן בן גיגי, מנכ"ל דניה סיבוס, פורש

רונן גינזבורג, ששימש סמנכ"ל הנדסה, יחליף את בן גיגי; אפריקה: "החברה ממשיכה להתנהל"

אם לא די בבעיות אליהן נכנס לב לבייב באחרונה, הרי שהיום נתבשרנו על עוד זעזוע באפריקה ישראל. אילן בן גיגי, מנכ"ל חברת הבת דניה סיבוס, הודיע במפתיע על פרישתו, שנה וחצי לאחר הגעתו לחברה. לדברי מקורבים, בן גיגי פורש על רקע חילוקי דעות ניהוליים. רונן גינזבורג, ששימש סמנכ"ל הנדסה בחברה, יחליף את בן גיגי.

מאפריקה ישראל נמסר היום ל"גלובס", כי "החברה ממשיכה להתנהל, במקביל ומבלי להמתין לסיום הסדרי החוב".

דניה סיבוס פועלת בישראל, ברומניה וברוסיה בתחומי הבנייה והתשתיות. צבר ההזמנות של דניה סיבוס נכון לסוף יוני עמד על 1.8 מיליארד שקל, ומרביתו מגיע מחוץ לאפריקה ישראל: 65% ממנו מיוחס למיזמי בנייה למגורים והיתר למשרדים וסחר, כששני שליש מההזמנות מיוחסות לישראל.

בן גיגי מונה לתפקיד מנכ"ל דניה סיבוס, זרוע התשתיות של אפריקה, במארס 2008. הוא החליף בתפקיד את עופר קוטלר, שחצה את הקווים, והתמנה לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון. בן גיגי נכנס לדניה על רקע המשבר הקשה סביב ההפסדים בפרויקט כביש רוחב 431 ששחקו את ההון העצמי של דניה.

11 שנה בחברה

בתקופתו כמנכ"ל דניה הציגה סימנים ברורים של התאוששות, ולאחרונה חזרה לרווחיות. על רקע ההתאוששות בדניה, בן גיגי קיווה שהחברה תרחיב את פעילותה בתחומי התשתית, ותתמודד כקבלן משנה (EPC) גם במכרזים להקמת מתקן ההתפלה באשדוד, המכרזים הסולארים באשלים ועוד.

למרות המשבר באפריקה, דניה ניגשה באחרונה למכרז להקמת כביש עוקף קריות ב-1.2 מיליארד שקל. דניה אמורה גם להחזיק ב-20% מחברת הביצוע של פרויקט הרכבת הקלה בת"א, שבו זכתה MTS שבראשות סימנס ואפריקה.

קודם להצטרפותו לדניה, כיהן בן גיגי בארבע השנים האחרונות כסמנכ"ל ומנהל חטיבת אירופה בחברת תה"ל והיה אחראי, בין היתר, על פעילותה ברוסיה ובמזרח אירופה.

בפברואר האחרון, בראיון למוסף הנדל"ן של "גלובס" אמר בן גיגי: "אין ספק שלב לבייב הוא מותג חיובי. כל הנדל"ן קיבל מכה קשה וזה נכון שההתייחסות לחברות היזמיות הנדל"ניות או לחברות האחזקות בתחום הזה, כמו אפריקה ישראל, היא שונה. עם זאת אין מה להשוות אחרים לעוצמה של אפריקה ישראל, גם אחרי הדברים האלה".

גינזבורג, בעל תואר שני במינהל עסקים (MBA), עם התמחות במימון מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, מילא ב-11 השנים האחרונות מגוון תפקידי ניהול מרכזיים בדניה סיבוס. גינזבורג ניהל בין היתר את פרויקט הקמת מפעל אינטל החדש בקרית גת. *