פך השמן של כור: רווח רבעוני של כ-700 מיליון שקל מקרדיט סוויס

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרוויחה כור 2.3 מיליארד שקל ממימוש מניות הבנק השוויצרי *רווח של 35 מיליון שקל "על הנייר" מההשקעה ברשת המרכולים הצרפתית קרפור

כור, פעם קונצרן בישראל והיום אופציה (מוצלחת מאוד, יש לציין) על מניית בנק ההשקעות קרדיט סוויס, ממשיכה להציג רווחי שיא ממימוש מניות הבנק. ברבעון השלישי, מימשה כור מניות של הבנק השוויצרי ברווח של 692 מיליון שקל, ובסך הכל הרוויחה 2.3 מיליארד שקל ממימוש מניות קרדיט סוויס בחודשים ינואר-ספטמבר 2009.

רווחי המימוש הגדילו את הרווח של כור ברבעון ב-20% ל-512 מיליון שקל, כשבתשעת החודשים הראשונים של השנה מזנק הרווח הנקי בכמעט פי שבעה ל-2.13 מיליארד שקל. לאור הרווחיות הפנטסטית הודיעה כור על חלוקת דיבידנד של 360 מיליון שקל.

בסך הכול, על פי דיווחיה של כור, נרשם לה עד היום רווח כולל של 3.2 מיליארד שקל מאז החלה להשקיע במניות קרדיט סוויס בשלהי שנת 2008.

המשך המימושים צפוי לסייע לכור להציג תוצאות חיוביות גם ברבעון הבא, כשעד כה רווחי ההון ממכירת מניות קרדיט סוויס ברבעון הרביעי מגיעים ל-251 מיליון שקל.

נכון להיום, כור מחזיקה בכ-2.01% ממניות הבנק השוויצרי ששווי השוק הנוכחי שלהן מגיע לכ-5.03 מיליארד שקל, זאת לאחר שהשקיעה ברכישתן כ-4.32 מיליארד שקל. כלומר, רווח "על הנייר" של כ-700 מיליון שקל נוספים.

הפסד של 45 מ' ש' מהחברות הכלולות

התרומה המשמעותית של מימוש מניות קרדיט סוויס לדוחות כור הצליחה לפצות על ירידה בפעילות בחלק מחברות הבת שלה, שרשמו ירידה בתוצאות.

אחת הבולטות שבהן היא חברת הכימיה מכתשים אגן, בה מחזיקה כור ב-46.5%, שסיכמה בסוף השבוע את הרבעון בהפסד של 17.6 מיליון דולר.

בסך הכול החברות הכלולות הניבו לכור הפסד של כ-45 מיליון שקל.

השקעה משמעותית נוספת עליה החליטה כור לאחרונה היא רכישת אחזקות בחברת הקמעונאות הצרפתית קרפור. גם אחזקה זו היא רווחיות עד כה מבחינת כור, אם כי בסדרי גודל משמעותיים פחות.

הרווח הגלום באחזקות של כ-0.31% ממניות קרפור מסתכם בכ-35 מיליון שקל, לאחר שכור השקיעה ברכישתן 351 מיליון שקל. *