גבעות דיווחה על סימני נפט וזינקה ב-227%

דוגמה לטרוף שאוחז במשקיעים בכל מה שקשור למציאת גז ונפט סיפקה היום גבעות יה"ש. השותפות עדכנה כי בקידוח "מגד 5", אשר החל ביוני השנה, נמדדו אתמול בלילה בבוץ הקידוח מעל 60% גז, ביחד עם כמויות משמעותיות של נפט.

ד"ר מיכאל גרדוש, חוקר במכון הגיאופיזי לישראל, מסביר בשיחה עם "גלובס" כי "שכבת המוהילה, בה קודחת היום גבעות, היא שכבת המטרה שלהם בכל הקידוחים באזור הזה. בשנות התשעים הם מצאו בשכבה הזו כמויות קטנות של נפט בקידוח "מגד 2", ולמעשה אחרי הנפט הזה הם רודפים בכל הקידוחים האחרים. המטרה היא להגיע למקום שבו שכבה זו תהיה כמה שיותר גבוהה בתת הקרקע".

גרדוש מוסיף כי "האינדיקציה הנוכחית היא תוך כדי קדיחה ומאוד ראשונית, ולא ניתן לדעת שום דבר לגבי כמות הנפט והאם ניתן להפיק אותו. דברים אלה יצטרכו להתברר בבדיקה של לוגים חשמליים ומבחן הפקה. כרגע הייתי מגדיר זאת כאינדיקציה חיובית, אבל אי אפשר לקבוע מעבר לזה בטרם יסתיימו כל הבדיקות בקידוח", מסכם גרדוש.

גם גבעות סייגה את ממצאיה, וכתבה בהודעה כי "בשלב זה לא ניתן לקבוע את משמעותם של ממצאים אלו, ורק לאחר סיום הקדיחה וביצוע לוגים חשמליים ומבחני הפקה יוכל השותף הכללי לגבש הערכה האם מדובר בבאר מסחרית".

אולם נראה שהמשקיעים לא קראו את הפסקה הזו, והתלהבותם לא ידעה גבול.יחידות ההשתתפות של החברה זינקו היום במחזור של 394 מיליון שקל, גבוה מכל מנייה אחרת היום (ועוד ביום בו מתרחשת הפקיעה), כאשר יחידות ההשתתפות של גבעות מסיימות את היום בזינוק של 227%, ואילו ארבעת סדרות כתבי האופציות, עלו בין 273% ל-294%. זאת, למרות הודעה מצננת ששיגרה החברה לבורסה בשעות הצהרים המאוחרות. *