נתון מעודד בארה"ב: התביעות לדמי אבטלה ירדו מתחת לצפי

סיבה לאופטימיות לקראת דוח התעסוקה שיפורסם מחר? ■ התביעות השבועיות לדמי אבטלה ירדו מתחת לצפי - 401 אלף תביעות, לעומת צפי של 410 אלף תביעות שבועיות

נתון מאקרו מעודד פורסם היום (ה') בארה"ב, אשר ייתכן ומצביע על התאוששות - לפחות זמנית - של שוק התעסוקה המקומי: נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לשבוע שמסתיים ב-1 באוקטובר עמד על 401 אלף תביעות - מתחת לצפי בשוק.

זאת, כאשר סקר אנליסטים של מרקטווץ' ציפה ל-410 אלף תביעות שבועיות. ממוצע התביעות השבועיות ל-4 השבועות החולפים - נתון המהווה אינדיקטור אמין יותר למצב שוק התעסוקה בארה"ב - עומד על 414 אלף תביעות.

הנתון המדובר הינו השני ברצף נתוני תעסוקה שצפויים להתפרסם השבוע, אשר בראשם - דוח התעסוקה של המשק האמריקני, שיתפרסם מחר (ו'). זאת, לאחר שדוח התעסוקה שפורסם בחודש אוגוסט הצביע על יצירה של אפס משרות חדשות במשק האמריקני.

אתמול פורסמו נתוני סקר ה-APD, המציג נתונים ראשוניים של כמות המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בשוק האמריקני בחודש ספטמבר: הירידה בשיעור המובטלים עשוי להביא לירידה בשיעור האבטלה, אם כי הצפי עומד על שיעור אבטלה של 9.1% בדומה לחודש הקודם. על פי הסקר, נוצרו בארה"ב בחודש ספטמבר כ-91 אלף משרות חדשות - לעומת צפי ליצירה של 76 אלף משרות חדשות בלבד במשק האמריקני, ובהשוואה ל-91 אלף משרות חדשות שנוצרו בחודש החולף.

נציין כי המשקיעים נושאים עיניהם בציפייה לנתוני התעסוקה, לאחר שהנתונים העגומים מאוגוסט הובילו את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להכריז על העברה לאישור בקונגרס של תוכנית ענק בהיקף 400 מיליארד דולר, ליצירת מקומות עבודה חדשים בארה"ב.

באשר לדוח התעסוקה ביום ו' הקרוב, צופים האנליסטים כי יצביע על יצירה של 59 אלף משרות חדשות בשוק האמריקני בספטמבר, כאשר האבטלה תישאר בשפל של 20 שנה - ברמה של 9.1%.