הנפט עלה ב-2% לאור כוונת ארה"ב לשלוח כוחות להורמוז

המחיר לחבית נפט ננעל היום בבורסת הסחורות ב-107.1 דולר ■ ארה"ב הודיעה כי היא תשלח כוחות מגובים בספינות למיצרי הורמוז ■ בריטניה וארה"ב פתחו את מאגרי הנפט לשעת חירום ■ מתחילת השנה זינק המחיר בכ-17%

מחירי הנפט זינקו היום (ו') בכמעט 2% על רקע המתיחות הגואה בין איראן למערב והספקולציות בעניין תקיפה ישראלית או אמריקנית באיראן במטרה לשים סוף לתוכנית פיתוח הגרעין שלה.

המחיר לחבית נפט ננעל היום בבורסת הסחורות בניו יורק ב-107.1 דולר, אולם בשיעור שבועי ירד מעט - ב-0.3%. מתחילת השנה זינק המחיר בכ-17%.

ארה"ב הודיעה היום כי היא תשלח כוחות של הצי מגובים בספינות למיצרי הורמוז, על רקע האיומים החוזרים ונשנים של איראן כי היא תסגור את המיצרים, מהם עוברים כ-40% ממשלוחי הנפט ממדינות המפרץ לשאר העולם. אירוע כזה צפוי להעלות את המחיר לחבית נפט, ולטענת מספר אנליסטים המחיר צפוי להגיע ל-200 דולר ואף למעלה מכך.

הספקולציות בעניין מתקפה אפשרית באיראן ממשיכות להכתיב את סדר היום במסחר בזהב השחור, כאשר היום צויינו ב"ביזנס אינסיידר" מספר סיבות לכך שתקיפה באיראן קרובה מאי-פעם: ניתוק איראן ממערכת ה-SWIFT; רוב בקבינט המדיני-ביטחוני בישראל לתקיפה; רה"מ נתניהו "מכין את הציבור" לתקיפה; שימוש ברזרבות נפט על ידי ארה"ב ובריטניה במטרה להאט את קצב עליית מחיר הנפט.