בכיר בבנק האירופי: "נתמודד עם יציאה של יוון מגוש האירו"

פטריק הונאם, דירקטור בבנק המרכזי האירופי, סבור כי פרישה של יוון מגוש האירו היא אירוע שניתן להכלה ■ הבהיר: "לא מדובר באירוע קטסטרופלי, אולם בהחלט גם לא באירוע חיובי"

פרישה של יוון מגוש האירו היא אירוע שניתן להכלה מבחינה טכנית, למרות שיפגע רבות באמון המשקיעים בכלכלת היבשת - כך סבור פטריק הונאם, דירקטור בבנק המרכזי האירופי (ECB).

"זה יהיה אירוע שיערער את היציבות באירופה" ומוטב להימנע ממנו, אמר הונאם היום (א'), אולם הבהיר כי במידה והדבר יתרחש "לא מדובר באירוע קטסטרופלי, אולם בהחלט גם לא באירוע חיובי".

הונאם אמר הדברים על רקע סירובה של מפלגת השמאל הקיצוני "סיריזה" להצטרף לממשלת אחדות לאומית - בה יהיו חברות גם מפלגות התומכות במדיניות הצנע השנויה במחלוקת אותה מקיימת ממשלת יוון.

מדובר היה בניסיון האחרון להקים ממשלת אחדות - ולהימנע מבחירות נוספות. לאחר שמנהיגי שלושת המפלגות בגדולות ביוון, וביניהם שר האוצר היווני לשעבר איוונגילוס ווניזילוס, מנהיגה של אחת ממפלגות השמאל הגדולות, ניסו ללא הצלחה להרכיב קואליציה רחבה ככל האפשר שתוכל לשרוד לתקופה ארוכה. בסוף השבוע, גם ווניזלוס נכשל ונאלץ להחזיר את המנדט שניתן לו להקמת הממשלה, לנשיא המדינה קארולוס פאפוליאס.