תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חופשה במאוריציוס: ים צלול, ריזורטים מפנקים, הרבה ירוק טרופי ורוגע

ים בצבעי טורקיז, צמחיה פראית, שלל פעילויות מים - כולל שחיה עם דולפינים, אווירת זן וניתוק מחיי היום-יום ופינוקי הכל כלול • את כל אלה מציעים כפרי הנופש של "קלאב מד" במאוריציוס • מדינת האי הקטנה, הממוקמת בלב האוקיינוס ההודי, יכולה להיות היעד הבא שלכם

קלאב מד La Plantation d’Albion במאוריציוס. ההתנתקות מחי היומיום מובטחת / צילום: דפנה גלפז
קלאב מד La Plantation d’Albion במאוריציוס. ההתנתקות מחי היומיום מובטחת / צילום: דפנה גלפז

הכתבה בשיתוף Club Med

מאוריציוס היא מדינת אי קטנה מאד השוכנת באמצע האוקיינוס ההודי, כ-900 ק"מ ממדגסקר; האוכלוסיה מורכבת מצאצאי עבדים הודים ואפריקאים אשר אוחדו לעם שחי באי מבודד באוקיינוס ההודי וקנאי רק לטבע המושלם ושימורו. השפה המרכזית היא אנגלית, אך המקומיים דוברים גם צרפתית וקריאולית. כיאה ליעד טרופי, עונת הקיץ מתחילה באופן רשמי לקראת חודש אוקטובר, אך גם בחודשי הקיץ שלנו (יולי-אוגוסט) הטמפרטורה לא יורדת מ-20 מעלות.

מבחינה תיירותית יש לא מעט אופציות לינה באי. אנחנו דגמנו את אלו של רשת "קלאב מד" (Club Med), שמציעה חופשה באחד משני כפרי הנופש שלה במאוריציוס, בהם חוויית האירוח שונה זו מזו. הראשון, La Plantation d'Albion בעל דירוג של 5 קלשונים (הדירוג הקלאב מדי המקביל לכוכבים במלונות): ריזורט מפואר ושקט על החוף באווירת זן וברמת אירוח אקסקלוסיבית; השני, La Pointe aux Canonniers בעל דירוג של 4 קילשונים נמצא גם הוא סמוך לחוף ומציע חוויית נופש אוורירית, ספורטיבית ומשפחתית יותר. שני הכפרים טובלים בצמחייה והשהות בהם מספקת אינטראקציה עם חיות, עצים, נחלים וכל מה שיש לאי טרופי להציע.

אין טיסות ישירות למאוריציוס, ולכן יש לנחות קודם באיסטנבול או בפריז למשל, ומשם להמריא עם טיסת המשך שתנחית אתכם באי. קלאב מד מציעה לכם, כאמור, חופשה מפנקת באי האקזוטי במסגרת הכל כלול. בשני המועדונים של הרשת מחכות לכם מסעדות שמגישות ארוחות לאורך כל היום - בבופה מגוון בו תמצאו כל מה שחשקה נפשכם (שלל סוגי בשרים, דגים ופירות ים, מתוקים ועוד); וכמובן פעילויות פנאי רבות עם דגש על ספורט ימי וספורט בכלל מרמת מתחילים ועד מקצוענים, פינוקים מרגיעים בספא, כמה וכמה בריכות, מועדוני ילדים לפי קבוצות גיל עם מגוון פעילויות מותאמות ושירותי בייביסיטר, וכמובן טיסות והעברות הכלולות במחיר החבילה.

להתחבר לטבע בטבור

המועדון הראשון בו ביקרנו La Plantation d'Albion, שוכן על מפרץ במערב מאוריציוס ומציע, כאמור, חוויית נופש יוקרתית ברמת 5 קלשונים. במועדון 3 סוגי חדרים שונים: סופריור, דה לאקס וסוויטות, הפונים לחורש או לים. החדרים המרוצפים באבני בזלת הם רחבי ידיים, מאובזרים לגמרי ויש בהם מרפסת ישיבה אינטימית. הם כוללים אמבטיה ומקלחת מחופה אף היא באבנים שחורות.

שיט שיוצא מהמועדון לעבר הלגונה המפורסמת Les Benitiers, עם להקות דולפינים מכל עבר / צילום: דפנה גלפז
 שיט שיוצא מהמועדון לעבר הלגונה המפורסמת Les Benitiers, עם להקות דולפינים מכל עבר / צילום: דפנה גלפז

בחוץ, על החוף: חול לבן, סלעי בזלת שחורים וביניהם מקפצות חיות ים קטנות ואיך לא, מים בטורקיז עמוק. אתם יכולים לשבת לקרוא ספר או לחלופין להתפנק בבריכה. חוץ מזה מוצעת לנופשים כמעט כל אטרקציה ימית אפשרית החל משיט בסירות, גלישת רוח, חתירה על סאפ, וכן, גם שחייה בים הפתוח (משקפת + שנורקל) עם דולפינים. במקרה שלנו זו הייתה להקה של כ- 30 פרטים, בגירים וגורים. עבור שוחרי טבע ואוהבי הים השחייה עם היונקים במגרשם הפרטי, במים צלולים כל כך, תוך האזנה לציוצים שלהם, היא חוויה חושית ורוחנית חזקה מאד. כזו שרחוקה אלפי שנות אור מהיום-יום שלנו כאן בישראל . זוהי התחברות לטבע בטבורו ואין פריים או טקסט, שיעבירו את ההתרגשות במפגש התת מימי הקסום הזה כפי שהוא באמת. מומלץ ביותר.

La Plantation d'Albion Club Med - חוויית נופש יוקרתית במאוריציוס. לפרטים הקליקו כאן>>

הגיע זמן לוויקבורד

המועדון השני של קלאב מד במאוריציוס נקרא La Pointe aux Canonniers. הוא נמצא בצפון האי, מדורג ברמת 4 קלשונים והאווירה בו משפחתית וספורטיבית יותר.

שני אגפים במועדון חודשו וכעת הוא מציע שלושה סוגי חדרים שונים - סופריור, דה לוקס וסוויטות. החדרים מעט צנועים יותר מאשר ב-ALBION ובעיצוב מעט פחות יוקרתי, אך הם נוחים, נעימים מאד, מעוצבים, מרווחים ורובם הגדול פונה לים שנמצא במרחק של 20 מטר מהחדר. כך שאתם יכולים לקום בבוקר ולצאת להירגע בשקט מושלם, כשרק הרוח מלטפת, דקלים מעליכם וסרטנים קטנים וסקרנים מביטים בכם בתמיהה. התאמצתי להימנע מהקלישאה אבל אי אפשר, מדובר בגן עדן.

מבחינת האטרקציות בכפר - סקי מים ו-וויקבורד גם למתחילים זמינים לקהל לאורך כל היום ונחשבים להיי-לייט של המקום. גם כאן יש צלילה עם שנורקל או מיכלים ובערך כל מה שאפשר לחשוב עליו בגזרת הספורט הימי. ואם זה לא מספיק, אז מוצעים גם שיעורי פיטנס לאורחים.

מועדוני הילדים והנוער המקסימים בכפר מתאימים לפעוטות החל מגיל 4 חודשים ועד גיל 17 ופתוחים לאורך כל השבוע מהבוקר עד שעות אחה"צ; מתקיימות בו סדנאות יצירה, ציור, לגו, משחקים, צפייה בסרטים ועוד פעילויות המותאמות לפי קבוצת הגיל.

ממלכת הילדים במועדון La Pointe aux Canonniers. מסגרות לילדים מגיל 4 חודשים ועד 17 שנים / צילום: דפנה גלפז
 ממלכת הילדים במועדון La Pointe aux Canonniers. מסגרות לילדים מגיל 4 חודשים ועד 17 שנים / צילום: דפנה גלפז

La Pointe aux Canonniers - חופשה משפחתית הכל כלול במאוריציוס. לפרטים הקליקו כאן>>

לפגוש צבי ענק

גם מחוץ לכפרי הנופש תוכלו למצוא אטרקציות. מאוריציוס הוא אי וולקני רווי מינרלים עם מזג אוויר טרופי, ירוק תמידית ומגוון הצמחייה והחי בו רב. אפשר לטעום קמצוץ מהיופי הזה בגן הבוטני "פמפלמוס" Sir Seewoosagur ramgoolam botanical - garden, הקרוי על שם ראש הממשלה הראשון של האי - ראמגולאם. הגן רחב הידיים נחשב לאחת האטרקציות המרכזיות באי, ומאכלס עשרות סוגים שונים של דקלים, עצים, שושנות מים וגם מתחם בו ניתן לפגוש צבי ענק. הצעידה בגן בין קרני שמש מלטפות, טפטוף גשם טרופי עדין ומעטפת צליל בווליום משתנה של ציפורים, מטעינה בחמצן נקי וטבע טהור את הנפש העירונית היגעה. סיורים כאלו ואחרים ברחבי האי ניתן להזמין במשרד הטיולים במועדון עצמו, או לצאת באופן עצמאי.

הגן הבוטני "פמפלמוס". מאכלס עשרות סוגי דקלים ושושנות מים / צילום: דפנה גלפז
 הגן הבוטני "פמפלמוס". מאכלס עשרות סוגי דקלים ושושנות מים / צילום: דפנה גלפז

לסיכום, אם טרם סימנתם את מאוריציוס ברשימת היעדים האקזוטיים לחופשה הבאה - כדאי. היא עומדת בשורה אחת עם יעדים כמו המלדיביים ומדגסקר (השכנה הרחוקה ממערב) ומציעה נופש שיש בו הכול לזוג או משפחה: חוויות ספורט ימי ומפגש בלתי אמצעי עם הטבע במלוא הדרו, וגם רוגע, חופים מושלמים ורגעי זן פוטוגניים במיוחד לאינסטגרם.

הכותבת הייתה אורחת של קלאב מד במאוריציוס.