תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

האם נולד הפתרון הטכנולוגי לבעיית הכינים?

תשכחו ממסרקים ותכשירים, מכשיר ה-NitEx משתמש בטכנולוגיה ייחודית על מנת למגר את הכינים • כעת יוצאת החברה הישראלית המפתחת אותו לגיוס באמצעות פלטפורמת השקעות ההמונים של טוגדר

איתור כינים. אולי בקרוב לא נצטרך לעשות זאת / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
איתור כינים. אולי בקרוב לא נצטרך לעשות זאת / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה מטעם Together

מי לא מכיר את התופעה המטרידה הזו? יום אחד הראש מתחיל לגרד ללא הפסקה, ובמוקדם או במאוחר אנחנו מבינים: יש כינים בסביבתנו. החרק המזערי הזה דוגר, משגשג ומתפתח על הקרקפת וגורם לנו או לילדינו (ולרוב לכולנו יחד...) גירודים בלתי פוסקים אשר עשויים לשבש את שגרת החיים, פשוטו כמשמעו.

הבעיה היא שעד כה לא נמצא פתרון לתופעה המטרידה הזו, אך המינורית למדי, יש לציין. גם היום, כדי למגר את הכינים, כולנו משתמשים בתכשירים שונים, במסרק הכינים הצפוף ועוד. מדובר באמצעים לא אלגנטיים במיוחד, בלשון המעטה. כעת מסתמן פתרון יעיל, איכותי ואמיתי, שכל כולו פיתוח מקומי - מכשיר ה-NitEx.

דורון קניגסבוך, מייסד ומנכ"ל חברת ספינקס (Sphinx) אשר פיתחה את מכשיר NitEx לטיפול בכינים וביצי כינים, מספר: "כאבא לארבעה ילדים, נאלצתי פעם אחר פעם לעשות להם טיפולי כינים בעזרת התכשירים הרגילים הקיימים בשוק. כמהנדס צעיר בחברת סטארט אפ שעסקה בטכנולוגיה, לא הבנתי למה קיים פער כזה גדול בין הטכנולוגיה המודרנית לבין השיטות לטיפול בכינים".

"עברו שנים וב-2015 החלטתי לצאת לעצמאות ולעשות משהו בנושא. הרעיון הבסיסי היה להשתמש במצלמות ולחסל את הכינים שנמצאות על הראש. ב-2016 הוקמה החברה, והתחלנו לבחון רעיונות שונים לקטילת כינים בצורה טכנולוגית. בסוף השנה הראשונה הבנו שהדרך הנכונה ביותר היא שימוש באוויר חם - ומאותה נקודה עבדנו בכיוון הזה, במטרה לפתח מכשיר פשוט ויעיל נגד כינים".

בראש חברת ספינקס עומדים כיום שלושה: קניגסבוך המייסד והמנכ"ל; יחיאל קורץ, יו"ר החברה, יזם ומשקיע ותיק בעולם ההייטק הישראלי, אשר בתחילה ייעץ לקניגסבוך ובהמשך הצטרף לחברה; וגבי הורוביץ, המוח הטכנולוגי, כפי שמגדירים אותו השניים, ואדם שמאחוריו הצלחות רבות בתחומים טכנולוגיים שונים. בימים אלו נמצאת החברה בעיצומו של סבב גיוס חשוב, שאותו היא מבצעת בין היתר באמצעות פלטפורמת השקעות ההמונים "טוגדר".

"הגיוס נעשה עבור שלוש מטרות עיקריות" מספר קניגסבוך. "האחת - להביא את הפיתוח למצב ייצור המוני של עשרות ומאות אלפי יחידות בשנה של המכשיר; השנייה - להשיג למוצר את האישורים של ה-FDA, מנהל התרופות האמריקאי - את הבקשה לכך ניתן להגיש רק לאחר שיש בידינו דגם שנראה ומתפקד כמו המוצר הסופי ושעבר את בדיקות הבטיחות הנדרשות, ולאחר ניסויים קליניים; והמטרה השלישית היא להקים ולפתח רשת שיווק עבור המוצר, בעולם כולו ובעיקר בארה"ב. לצורך שלושת אלו אנחנו מבצעים גיוס בסדר גודל של שלושה וחצי מיליון דולר דרך הפלטפורמה של טוגדר".

לדברי לירן פלג, מנכ"ל טוגדר: "ה-NitEx הוא דוגמה נהדרת לדרך שבה אנחנו בוחרים את החברות שאיתן אנחנו צועדים קדימה. אחד המבחנים שאנחנו עורכים הוא מבחן ההשקעה, כלומר בדיקה אשר מוודאת שיש למוצר המדובר שוק. הרי יכול להיות שפיתחת משהו מדהים, אבל רק אנשים בודדים בכל העולם זקוקים לו. כמו כן, חשוב לנו שהמוצר יהיה פשוט למדי מבחינת הצגת התועלת שלו לציבור, והמוצר של ספינקס עומד בקריטריונים האלו באופן מלא".

לעמוד המוצר באתר Together>>

טיפול טבעי שאינו פוגע בקרקפת

מכשיר ה-NitEx מתבסס, כאמור, על פליטת אוויר חם. אך כיצד מיגור הכינים מתבצע בפועל? על פי תיאורי אנשי ספינקס, הרעיון פשוט למדי - ובניגוד לרוב הטיפולים הקיימים היום נגד כינים, הוא אינו כולל כל שימוש בכימיקלים.

"מדובר במכשיר שנראה כמו מכונת תספורת גדולה", מסביר היו"ר קורץ. "בין המסרקים שלו עובר אוויר בצורה מדויקת במיוחד, במקביל לקרקפת ולא לכיוונה. כלומר האוויר יוצא דרך מעבר מדויק מאוד, המצומצם לאזור קטן מאוד, בטווח של מילימטר אחד עד שמונה מילימטרים מפני הקרקפת, שזהו אזור המחיה הטבעי של הכינים והביצים. כך אנחנו מבטיחים, מצד אחד, שכל מה שעובר בין המסרקים של המכשיר יושמד מיידית, ומצד שני - שהאוויר החם לא יפגע בקרקפת. נוסף על כך, החלק התחתון של המכשיר, שנוגע בראש, מקורר בצורה אקטיבית כך שהתחושה לה זוכה המטופל היא כשל מסאז'.

"הטיפול טבעי לחלוטין, ולכן ניתן להשתמש במכשיר באופן יומיומי או שבועי, גם כטיפול מונע וגם כטיפול בכינים קיימות. הוא קצר, נמשך כרבע שעה לערך, ומשמיד חלק ניכר מהכינים והביצים - יותר מ-95% בבדיקות שאנחנו ערכנו", מוסיף קניגסבוך.

קשר ישיר עם המשקיעים

מבחינת תהליך הייצור והשיווק של המוצר, החברה נמצאת כעת בשלבי הפיתוח האחרונים, לקראת המעבר לייצור המוני. על פי ההערכות של אנשיה, בעוד כ-12 חודשים היא כבר תצא לשוק עם מכשירים ראשונים - וכחלק מהשאיפה הזו נוצר הקשר עם טוגדר. "המוצר שלנו מחובר ישירות ללקוח הסופי, כל משפחה אמורה להכיר אותו בעתיד, ומן הסתם הוא ייצור הד גדול מאוד", אומר קניגסבוך. "בעזרת הפלטפורמה של טוגדר אנחנו יכולים לבצע גיוס המונים וזה מתאים מאוד לסוג המכשיר. הצוות של טוגדר מחויב מאוד ובעל מוטיבציה רבה, ועד עכשיו הגיוס דרכם מתקדם בקצב יפה".

עוד הוא אומר כי "בפלטפורמה הזו המשקיע מנהל קשר ישיר לא רק מול טוגדר, אלא גם מולנו, כחברה. אנחנו מדברים באופן אישי עם המשקיעים, הם מקבלים הסברים. אם יש להם עניין בכך, הם מוזמנים לביקור אצלנו כדי לראות במו עיניהם את התהליך ולהכיר את הצוות שלנו. הפלטפורמה של טוגדר מאפשרת למשקיעים להתחבר גם לאדם שמאחורי הרעיון".

"ההתקשרות עם טוגדר אפשרה לי לעשות משהו שחלמתי עליו המון שנים - להציע גם לאנשים מן השורה לקחת חלק בהייטק הישראלי", מוסיף קורץ, "המודל הזה מצא חן בעינינו מאוד. חשוב לי גם לציין כאן את החממה הטכנולוגית ביוקנעם, טרהלאב ונצ'רס, שהשקיעה בנו את שלושת מיליוני השקלים הראשונים, נטלה את הסיכון בקשר אלינו ואפשרה לנו לצאת לדרך".

ספינקס מייעדת בשלב ראשון את המוצר שלה לשוק האמריקאי, אשר על פי ההערכות גודלו כמיליארד דולר. בהמשך הדרך היא מקווה לשווק אותו בכל רחבי העולם, וכמובן גם בישראל, בשאיפה להפוך את בעיית הכינים המטרידה לזעירה ביותר בחייה של כל משפחה.

לעמוד המוצר באתר Together>>